آذربایجاناخباراردبیلایران

استاندار اردبیل: روابط اقتصادی اردبیل و جمهوری آذربایجان توسعه یابد

استاندار اردبیل گفت: گسترش روابط اقتصادی استان اردبیل و جمهوری آذربایجان امری لازم و ضروری است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ٬ مجید خدابخش روز شنبه در دیدار با سر کنسول جمهوری آذربایجان در تبریز گفت: درطول سه سال اخیر رییس جمهوری ایران وآذربایجان هفت بار با یکدیگر دیدار کرده ند که در گسترش روابط سیاسی ، اقتصادی وفرهنگی دو کشور تاثیر زیادی داشته است.
وی با اشاره به قابلیت های استان اردبیل در زمینه اقتصادی گفت: این استان یکی از قطب های کشاورزی وگردشگری ایران می باشد و قابلیت گسترش تجارت محصولات کشاورزی و نیز خدمات گردشگری را دارد.
استاندار اردبیل وجود کشت وصنعت مغان وگمرگ بیله سوار واصلاندوز را از قابلیت های این استان در تسهیل تجارت خارجی دانست وگفت: اردبیل می تواند با همکاری جمهوری آذربایجان در بازار روسیه حضور موفقی داشته باشد.
وی با اشاره به سفر اخیر هیات اقتصادی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان گفت: این سفر در گسترش روابط اقتصادی ٢ کشور موثر بوده و متعاقب آن قراراست یک هیات اقتصادی از باکو به اردبیل سفر کنند تا تجار دو کشور به تبادل نظر اقتصادی بپردازند.
خدابخش اضافه کرد: در این سفر مقرر شد ٢ کشور با همکاری یکدیگر در بازار روسیه حضور داشته ومحصولات تولیدی این استان از طریق باکو به روسیه صادر شود که یکی از مزایای آن مقرون به صرفه بودن هزینه های گمرکی است.
علی النقی حسین اف سرکنسول جمهوری آذر بایجان هم در این دیدار گفت: ایران و جمهوری آذربایجان دارای مناسبات اقتصادی وسیاسی بسیار خوبی هستند و جا دارد روزبروز هم این مناسبات گسترش یابد .
وی افزود: ایران برای جمهوری آذربایجان به لحاظ همسایه بودن واشتراک فرهنگی مهم است وتلاش برای استحکام روابط اقتصادی ضروری است .
حسین اف اضافه کرد: تجار اردبیلی وآذربایجان از سالیان دور آمیز روابط اقتصادی مطلوبی دارند و روز بروز هم این روابط گسترش خواهد یافت.
وی توسعه همه جانبه روابط ٢ کشور را ضروری دانست وگفت: جمهوری آذربایجان در تسهیل روابط و تبادل فرهنگی ،سیاسی واقتصادی پیشقدم خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا