آذربایجاناخبارایران

انتشار کتاب «موسیقی دوستی ایران و آذربایجان» در باکو

کتاب «موسیقی دوستی ایران و آذربایجان» به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در باکو چاپ و منتشر شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، این کتاب که توسط توفیق باکی خانف، از موسیقی دانان و آهنگسازان مشهور جمهوری آذربایجان به رشته تحریر درآمده و با اشعار سروده شده شاهین فاضل تنظیم شده با همكاري نمایندگی فرهنگی کشورمان در باکو به زیور چاپ آراسته شده است.

در راستاي چاپ اين اثر فرهنگي، توفیق باکی خانف، موسیقی دان و آهنگساز مشهور آذربایجان ضمن حضور در محل رایزنی فرهنگي ايران و دیدار با ابراهیمی، رایزن فرهنگی کشورمان به بيان مباحثي در خصوص سرود ساخته شده پرداخت.

رایزن فرهنگی کشورمان نیز با اشاره به اشتراکات موجود فرهنگی، اینگونه اقدامات را از سوی نخبگان فرهنگی و هنری موجب تقویت روابط فرهنگی دو جانبه دانست و اظهار كرد: در پی هماهنگی‌های بعمل آمده این سرود توسط گروههای موسیقی مشترک ایران و آذربایجان در هر دو کشور اجرا خواهد شد.

وي ادامه داد: اخيراً سرود دوستی ایران و آذربایجان به طور آزمایشی توسط ارکستر بزرگ آذربایجان در مراسم بزرگداشت 85 سالگی توفیق باکی خانف در سالن بزرگ فلارمونیای شهر باکو با حضور مسئولان فرهنگی جمهوری آذربایجان و رایزن فرهنگی کشورمان در باکو به اجرا درآمد و مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

بنابر اعلام اين خبر، در اين ديدار مقرر شد تا اجرای سرود مذکور همزمان با برگزاری هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان که در اواخر سال جاری در تهران و چند شهر کشورمان صورت مي‌گيرد، اجرا شود.

انتهاي پيام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا