آذربایجاناخبارعمومیویژه

بیانیه حزب اسلام آذربایجان در پی تخریب مساجد در این کشور

حزب اسلام جمهوری آذربایجان در پی تخریب دو مسجد در باکو بیانیه اعتراضی منتشر نموده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اسلامین سسی،در بیانیه فوق آمده؛امروز میان حرف و عمل مقامات دولتی جمهوری آذربایجان تناقض وجود دارد.با توجه به نام گذاری سال میلادی جدید در جمهوری آذربایجان به سال چند فرهنگی  و همچنین برگزاری مسابقات کشورهای اسلامی در جمهوری آذربایجان شاهد آن هستیم که در مرکز کشور مساجد تاریخی در حال تخریب هستند. متاسفانه مسجد تاریخی که نمازگزاران در آن مکان به عبادت می پرداختند تخریب و در پی آن مقامات اجرایی شهر درصدد داشتند تا اینکه مسجد حاج جواد را نیز تخریب نمایند. مقامات اجرایی شهر بدون توجه به اعتراض دینداران با استفاده از تجهیزات سنگین قصد تخریب مسجد حاج جواد را داشتند.

اسلام گرایان در جمهوری آذربایجان اجازه نخواهند داد تا مساجد در کشور تخریب گردند در منطقه ای که مردم آن مسلمان بوده اجازه داده نخواهد شد حتی در صورت ضرورت خانه خدا تخریب گردد.

ما از دینداران با غیرت در کشور انتظار داریم تا با مقابله با این گونه رفتارها با واکنش به موقع خود مانع این گونه اعمال گردند.مساجد ما تاریخ و مکان مقدس گذشتگان ما بوده و از این پس نیز چنین خواهد بود. این گونه رفتارها و از بین بردن مکان های مقدس باعث سرافکنده گی ما میان مسلمانان بلاخص میان آذریها خواهد بود.

در پایان این بیانیه از نهادهای دولتی در جمهوری آذربایجان خواسته شده تا هر چه سریعتر  این گونه اقدامات متوقف تا بیش از پیش با اعتقادات مردم بازی نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا