آذربایجاناخبارایرانعمومی

انتشار مقاله«قدس؛نگین انگشتر جهان اسلام»به قلم رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو توسط پایگاه اینترنتی روزنامه ینی مساوات

پایگاه اینترنتی روزنامه «ینی مساوات» جمهوری آذربایجان، مقاله « قدس؛ نگین انگشتری جهان اسلام» را به قلم اصغر فارسی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو منتشر کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،پایگاه اینترنتی روزنامه « ینی مساوات» در مقدمه این مقاله نوشت : « این مقاله را اصغر فارسی، رییس رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در (جمهوری) آذربایجان برای انتشار به سایت «مساوات» ارسال کرده است. انتشار این مقاله را قابل قبول دانسته، آن را به خوانندگان تقدیم می کنیم.»
در ابتدای این مقاله که به ارایه اطلاعات دایره المعارفی درباره مسجدالاقصی و سایر اماکن مقدس قدس اختصاص دارد، نوشته شده است : « این مقاله به شکل گیری امکان مقدس در شهر بیت المقدس و ساخت و مرمت آنها در طول تاریخ اختصاص دارد. در این مقاله ابتدا به موقعیت جغرافیایی این شهر و مکان های مقدس ادیان الهی پرداخته شده است. در میان امکان مقدس موجود در این شهر، باید قبه السخره، مسجدالسخره، قبه السلسله و مسجدالاقصی را مورد تاکید قرار داد. قدس برای ادیان بزرگ دنیا؛ اسلام، مسیحیت و یهودیت دارای اهمیت فراوانی است. هیچ مکانی نمی تواند به اندازه این شهر مقدس تلقی شود. حتی مکه و مدینه که از معتبرترین مکان ها هستند، صرفا در میان مسلمانان مقدس محسوب می شوند. فقط قدس برای تمامی ادیان مقدس است. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا