آذربایجاناخبارایران

رایزنی وزير امور اقتصادي و دارايي جمهوري اسلامي ايران و رييس جمهوري آذربايجان در باکو

وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران و رییس جمهوری آذربایجان در باکو دیدار و درباره راههای گسترش روابط دو کشور رایزنی کردند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از واحد مرکزی خبر، الهام علیف رییس جمهوری آذربایجان در این دیدار ، ملاقاتهای خود با رییس جمهوری اسلامی ایران را در یکسال گذشته بسیار مهم و سازنده خواند و گفت: هم اکنون روابط دو کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد.
الهام علیف به مشترکات فراوان فرهنگی معنوی بین دو کشور اشاره کرد و گفت : همکاری اقتصادی دو کشور هم باید همچون روابط سیاسی گسترش پیدا کند.
رییس جمهوری آذربایجان اسناد امضا شده بین دو کشور را مهم خواند و بر گسترش همکاریهای دو کشور در زمینه های بانکی، بیمه و سرمایه گذاری مشترک تاکید کرد.
الهام علیف همکاری دو کشور را در صلح و ثبات در منطقه موثر خواند و اظهار داشت: دستورات لازم برای گسترش همکاریهای بین دو کشور به نهادهای ذیربط ابلاغ شده است.
رییس جمهوری آذربایجان به اهمیت کریدور شمال – جنوب و اتصال خط آهن دو کشور اشاره کرد و گفت: بهره برداری از این طرح باید سریعا آغاز شود.
الهام علیف با اشاره به افت جهانی قیمت نفت ، بر هماهنگی دو کشور در این زمینه تاکید کرد.
وی همچنین گفت: وزارتخانه های دو کشور باید موانع فعالیت بخش خصوصی دو کشور را مرتفع کنند.
علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان هم با ابلاغ سلام های گرم رئیس جمهوری اسلامی ایران از مساعدت های رییس جمهوری آذربایجان برای گسترش روابط بین دو کشور تشکر کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به اراده سیاسی سران دو کشور برگسترش مناسبات اشاره کرد و گفت : به رغم تاکید حضرتعالی و رئیس جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط اقتصادی و وجود ظرفیت های ممتاز برای همکاری بین دو کشور ، هنوز روابط اقتصادی رضایت بخشی را در بین دو کشور شاهد نیستیم.
علی طیب نیا صدور دستورات لازم را برای رفع موانع همکاری اقتصادی بین دو کشور خواستار شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان همچنین علاقه مندی دکتر روحانی برای سفر رئیس جمهوری آذربایجان به تهران را به وی ابلاغ کرد.
طیب نیا امروز پس از دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان با وزیر اقتصاد و صنعت این کشور نیز دیدار و گفتگو کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا