آذربایجاناخباراردبیل

امکان صادرات سالانه ۴۴ هزار تن محصول کشاورزی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل از امکان صادرات سالانه ۴۴ هزار و ۵۵۰ تن محصول کشاورزی تولیدی این استان به کشور جمهوری آذربایجان خبر داد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، عدیل سروی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشور جمهوری آذربایجان بازار اصلی صادرات محصولات استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: بیشترین میزان صادرات استان به ویژه در بخش کشاورزی به این کشور اختصاص دارد.

وی افزود: استان اردبیل ظرفیت‌های متعددی برای صادرات محصولات کشاورزی دارد و از جمله می‌تواند سالانه ۷۰۰ تن انواع محصولات لبنی، ۶۵۰ تن سیب‌زمینی، پنج هزار و ۲۰۰ تن عسل، هفت هزار تن حبوبات پاک شده، ۳۰ هزار تن آب میوه و هزار تن جو پوست‌کنده به آذربایجان صادر کند.

رئیس جهاد کشاورزی استان گستره وسیع اراضی کشاورزی در استان، منابع آبی قابل استحصال، تنوع آب و هوایی و جنگل‌ها و مراتع را ظرفیت‌های قابل توجهی برای کشاورزی این منطقه دانست و تأکید کرد: در حال حاضر علاوه بر این توسعه صادرات، توسعه کشت فراسرزمینی نیز دنبال می‌شود.

به گفته سروی با توجه به احداث باغات متعدد از سوی کشاورزان پیشرو زمینه باری توسعه کشت فراسرزمینی با مشارکت کشور جمهوری آذربایجان فراهم شده است.

وی با تأکید به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه ادامه داد: بخش خصوصی می‌تواند نسبت به تولید محصولات راهبردی کشاورزی در خارج از مرزهای کشور اقدام کند.

رئیس جهاد کشاورزی استان ۳۶۰ کیلومتر مرز مشترک آبی و خاکی با کشور جمهوری آذربایجان را امتیاز قابل توجهی برای استان دانست و افزود: از جمله می‌توان برای تولید فراسرزمینی گندم، خوراک دام از جمله ذرت و کنجاله سویا، دانه‌ها روغنی، سیب‌زمینی و انواع سبزی‌ها، چای، برنج، پرورش ماهی، مرغداری و دامداری اقدام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا