آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

امضا یادداشت تفاهم بین ارمنستان و امارات

سی ام ژانویه، همزمان با روز ملی ارمنستان در نمایشگاه بین المللی «اکسپو 2020 دوبی» یادداشت تفاهمی بین بنیاد حمایت از سرمایه گذاری های ارمنستان و اتاق بازرگانی ابوظبی، با حضور واهان کروپیان، وزیر اقتصاد ارمنستان به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت اقتصاد ارمنستان در خصوص این تفاهم نامه اعلام کرده که این سند، پایه ای استوار برای روابط تجاری بین ابوظبی و ارمنستان بوده و به تحکیم این روابط کمک کرده و امکانات بیشتری برای همکاری طرفین ایجاد خواهد کرد.
این وزارتخانه همچنین خبر داد که به زودی نقشه راه گسترش همکاری های دو طرف اعلام خواهد شد.

تا پایان سال گذشته میلادی امارات متحده عربی حدود دو میلیارد دلار در جمهوری آذربایجان سرمایه گذاری کرده بود. رئیس جمهور مستعفی ارمنستان هم تلاش زیادی داشت تا در رقابت با باکو، سرمایه های عربی و یهودی را به سمت کشور خودش جذب کند. تلاشی که بعضا موفقیت آمیز هم بود.
گر چه رشد و توسعه محیط پیرامونی به رشد کشور ما هم منجر می شود اما نباید اثرات وضعی این سرمایه گذاری ها را نادیده گرفت. قطعا نفوذ اقتصادی پیش درآمد نفوذ سیاسی و فرهنگی و حتی نظامی است. لذا سیاست توسعه مناسبات با همسایگان که توسط دولت محترم در حال پیگیری است باید با قوت تمام و البته همه جانبه حمایت و پشتیبانی شود.
اگر ما در قفقاز و آسیای مرکزی نباشیم قطعا رقبا و دیگرانی هستند که خلا حضور ما را پر کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا