آذربایجاناخبارایران

امضای یادداشت تفاهم همکاری بین مرکز بین المللی آموزش و پژوهش وزارت امورخارجه ایران و آکادمی دیپلماسی جمهوری آذربایجان

هادی سلیمانپور، رئیس مرکز بین المللی آموزش و پژوهش وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی حافظ پاشایف معاون وزیر امور خارجه و رئیس آکادمی دیپلماسی جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرده است عصر دوشنبه (20/11/1393) در دیدار با حافظ پاشایف پیرامون راهکارهای همکاری های دانشکده های دیپلماتیک دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در این دیدار که محسن پاک آیین سفیر کشورمان نیز حضور داشت، هادی سلیمانپور اقدامات و ظرفیت های متقابل برای همکاری طرفین در خصوص شروع برنامه های مشترک علمی دانشگاهی را مورد توجه قرار داد و آمادگی دانشکده دیپلماتیک وزارت امور خارجه برای تبادل استاد و دانشجو برای دوره های کوتاه و بلند مدت با آکادمی دیپلماسی جمهوری آذربایجان را اعلام کرد. وی همچنین بر ضرورت برگزاری میزگردهای مشترک برای شناخت راه های همکاری در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی تأکید نمود.

رئیس آکادمی دیپلماسی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار موضوعاتی همچون تبادل دانشجو و استاد، برگزاری کنفرانس های مشترک، و برگزاری دوره های کارگاهی دیپلماسی چند جانبه را مورد استقبال قرار داد و آمادگی خود برای سفر به ایران برای ادامه مذاکره را اعلام کرد.

در پایان این دیدار یک یادداشت تفاهم همکاری بین مرکز بین المللی آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آکادمی دیپلماسی جمهوری آذربایجان امضا شد. سلیمانپور همچنین در جمع اساتید این مرکز در مورد سیاست خارجی ایران سخنرانی کرد و به سؤالات حضار پاسخ گفت.

قرار است وی در ادامه سفر خود به باکو با وزیر امور خارجه، وزیر علوم، رئیس آکادمی علوم و رئیس مرکز مطالعات استراتژیک جمهوری آذربایجان نیز دیدار نماید.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا