آذربایجاناخبارایرانعمومی

امضای قرارداد همکاری مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی و وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی و نماینده وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان، امروز قرارداد همکاری جهت انجام معالجه بیماران معرفی شده از کشور آذربایجان را امضا کردند .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایسنا، دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در مراسم امضای این قرارداد، گفت: امضای این قرارداد افتخاری برای سازمان جهاددانشگاهی است که توانسته پتانسیل و ظرفیت‌های لازم جهت ارائه خدمت های پزشکی را در استان و منطقه فراهم کند، از جمله فعالیت مرکز درمان ناباوری آذربایجان وابسته به این سازمان که به بررسی نیازهای علمی منطقه و کشور پرداخته و در این زمینه اقدام به هدف‌گذاری‌های علمی-پژوهشی کرده است .

وی ادامه داد: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی با هدف رفع خلا‌های موجود در حوزه‌ی درمان ناباروری در کشور و کمک به زوج‌های نابارور منطقه شمال غرب کشور و کاهش هزینه‌های رفت و آمد به شهرهای مرکزی و پایتخت، از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده و با توجه به توسعه‌ی علمی و پژوهشی، این مرکز توانایی ارائه خدمت به بیماران دیگر کشورهای هم‌جوار را نیز دارد .

وی خاطرنشان کرد: این مرکز با در اختیار داشتن تجهیزات به روز و پیشرفته و کادر مجرب در بخش‌های مختلف ژنتیک، کلینیک مردان، زنان، زایمان و مامایی، ارولوژی آزمایشگاه جنین‌شناسی  و خدمات تخصصی در حوزه‌ی درمان ناباروری به زوجین نابارور ارائه می‌دهد .

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به عقد قرارداد همکاری بین وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان و سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: به  موجب این قرارداد، بیمارانی که مشکلات ناباروری دارند، با معرفی وزارت بهداشت کشور جمهوری آذربایجان به مرکز درمان ناباوری آذربایجان مراجعه کرده و خدمات پزشکی دریافت می‌کنند .

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جمعیت جمهوری آذربایجان ۱۲ میلیون نفر است و اگر با استان خودمان مقایسه کنیم که جمعیت سه میلیون نفری دارد؛ پیش بینی می کنیم، با همکاری وزارت بهداشت این کشور تعداد چشمگیری از مراجعین را خواهیم داشت که خود در رونق توریسم درمانی و همچنین اشتغال در استان موثر خواهد بود.

به گفته وی اعتبار این قرارداد به مدت یک سال از تاریخ عقد قرارداد بوده و با توافق طرفین قرارداد قابل تمدید میباشد.

محسنی گفت: امضای این سند همکاری فصل جدیدی برای تعامل گسترده سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی و وزارت بهداشت کشور جمهوری آذربایجان، جهت همکاری‌های علمی و درمانی گشوده است .

نماینده وزارت بهداشت کشور جمهوری آذربایجان نیز در مراسم امضای این قرارداد بر ضرورت همکاری‌های پزشکی و درمانی تاکید کرد و گفت: در سال‌های گذشته بیماران بسیاری از جمهوری آذربایجان به استان آذربایجان‌شرقی سفر می‌کردند ولی با توجه به بروز برخی مشکلات از آمار مراجعات آنها کاسته شد .

محمد حسن جاملو با اشاره به توانمندی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی ابراز امیدواری کرد این مرکز بتواند پذیرای زوج‌های نابارور از کشور جمهوری آذربایجان باشد و آمار مراجعین آذربایجانی به استان آذربایجان شرقی نیز افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا