آذربایجاناخبار

سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان: اعلام آذربایجان بعنوان کشور نا امن از سوی امریکا تعجب برانگیز است

سخنگوی وزارت امورخارجه آذربایجان گفت: قرار دادن جمهوری آذربایجان در فهرست کشورهای ناامن و در معرض خطر تروریسم از سوی دولت امریکا، تعجب برانگیز است .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، «حکمت حاجی اف » روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری رسمی آذر تاج ،افزود: جمهوری آذربایجان همه مظاهر و اشکال تروریسم را همواره به شدت محکوم کرده و از سطح امنیت و ثبات بالایی برخوردار است .
وی افزود: در شرایطی که در سال های اخیر سفر های گردشگری به جمهوری آذربایجان ۲۴ درصد افزایش یافته و شمار سفرهای اتباع خارجی به آذربایجان به بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار رسیده و باکو میزبان نخستین دوره بازی های اروپایی ، چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی ، مسابقات بین المللی اتومبیل رانی فرمول یک ، روسای ستاد کل نیروهای امریکا و روسیه بوده ، گزارش وزار ت امور خارجه آمریکا در مورد خطر تروریسم در کشورمان ،جای تعجب دارد .
به گفته حاجی اف ، ثبات و امنیت و نظم عمومی در جمهوری آذربایجان در سطح بالا تامین می شود .
وی افزود: دولت جمهوری آذربایجان به غیر از اراضی تحت اشغال نیروهای ارمنستان ، بر سراسر کشور از لحاظ امنیت و شرایط عملیاتی کنترل لازم را دارد .
وی اضافه کرد ، ادامه اشغال بخشی از سرزمین های جمهویری آذربایجان از سوی ارمنستان تهدید عمده برای صلح و امنیت منطقه است .
به گزارش پایگاه خبری ‘ آسیای مرکزی ‘ وزار ت امور خارجه آمریکا ،به تازگی گزارشی در باره امنیت سفر شهروندان آمریکایی به کشورهای خارجی را منتشر کرده است .
در این گزارش کشورهای خارجی از نظر سطح امنیتی به چهار گروه تقسیم شده اند.
در گروه اول این گزارش اغلب کشورهای اروپایی شرقی ، اسکاندیناوی ، آسیای مرکزی و نیز کشورهای همسود به غیر از روسیه ، جمهوری آذربایجان و اوکراین قرار گرفته اند و به شهروندان آمریکایی توصیه شده در سفر به این کشور ها موارد مراقبت عادی را رعایت کنند .
وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان این کشور توصیه کرده است؛ در سفر به کشورهای گروه دوم بیشتر احتیاط کنند، اوکراین و جمهوری آذربایجان در این گروه قرار گرفته و به عقیده تهیه کنندگان این گزارش در این کشورها باید مراقب جرم و بی ثباتی باشند . در گروه دوم همچنین کشور های اروپایی غربی بدلیل وجود خطرات تروریستی ، قرار دارد.
روسیه در گروه سوم این گزارش قرار گرفته و به شهروندان آمریکا توصیه شده است بدلیل وجود بالاترین خطرات تروریستی از سفر به این کشور خودداری کنند . ترکیه ، پاکستان ، نیجریه ، چاد و نیجر نیز در این گروه قرار گرفته اند .
گروه چهارم در این گزارش شامل سوریه ، یمن ، عراق ، ایران ، افغانستان ، کره شمالی ، لیبی ، مالی ، سومالی ، سودا ن جنوبی و آفریقای مرکزی می شود که از شهروندان امریکا درخواست شده ، بخاطر وجود خطرات جانی به این کشورها سفر نکنند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا