اخبارروسیهعمومی

امضای توافق‌نامه همکاری نظامی میان ریاض و مسکو

عربستان سعودی و روسیه در دومین روز سفر ملک سلمان به مسکو، قراردادها و توافق‌نامه‌هایی در زمینه‌های نظامی و دفاعی امضاء کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،شرکت صنایع نظامی عربستان سعودی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ریاض با شرکت صادرات تسلیحات روسیه (روسوبورون اکسپورت) توافق‌نامه همکاری برای خرید تجهیزات و سامانه‌های دفاعی پیشرفته و تولید مشترک این سامانه‌ها در عربستان سعودی را امضا کرده است.

عربستان سعودی در چارچوب این توافق‌نامه، از مسکو موشک انداز سنگین TOS-1، راکت انداز کورنت-EM، تفنگ تهاجمی AK-103 و سیستم پدافند هوایی اس-۴۰۰ خواهد خرید.

همچنین کارشناسان نظامی روسیه به ارتش عربستان سعودی خدمات آموزشی استفاده از این تجهیزات و سامانه‌های دفاعی جدید را ارائه خواهند کرد.

گفتنی است، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پایان دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی در یک نشست خبری در کاخ کرملین اعلام کرد: طرفین در دیدار خود درباره اوضاع خاورمیانه به ویژه تحولات اخیر در سوریه، عراق، یمن و کشورهای حوزه خلیج گفتگو کرده و در خصوص اولویت مقابله با تروریسم در سوریه توافق کردند.

در پایان دیدار رئیس‌جمهور روسیه و پادشاه عربستان سعودی، ۱۴ توافقنامه همکاری در زمینه های مختلف از جمله انرژی و صنایع دفاعی به امضا رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا