اخبارایرانعمومیگرجستان

امضای تفاهمنامه همکاری دانشگاه خلیج فارس با سه دانشگاه گرجستان

چند تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه خلیج فارس بوشهر و سه دانشگاه گرجستان شامل دانشگاه‌های جاواخیشویلی (دولتی تفلیس)، گرجستان و ایلیا امضاء شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،بنا به اعلام واحد مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، این تفاهمنامه ها، در جریان سفرهیاتی از دانشگاه خلیج فارس بوشهر به ریاست عبدالمجید مصلح رئیس این دانشگاه و برای گسترش همکاری های علمی و آموزشی به امضا رسیده است.

این تفاهمنامه‌ها با هدف برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزش و تقویت زبان فارسی و ایرانشناسی برای دانشجویان دانشگاه های گرجستان طراحی شده است .

دوره‌های آموزشی زبان فارسی و ایرانشناسی برای دانشجویان گرجی به زودی در محل دانشگاه خلیج فارس بوشهر آغاز می شود.

در جریان این سفر هیات ایرانی ضمن دیدار با روسای دانشگاه های یاد شده و بازدید از امکانات آموزشی و پژوهشی آنها آمادگی خود را برای گسترش همکاری در زمینه های مورد علاقه طرفین مانند طرح های مشترک آموزشی و پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو، اعلام کردند.

هیات دانشگاه خلیج فارس در حاشیه برنامه های اصلی خود، در مراسم افتتاح مرکز علمی و پژوهشی ایران و گرجستان در دانشگاه بین المللی قفقاز نیز شرکت کرد.

دانشگاه دولتی تفلیس موسوم به دانشگاه جاواخیشویلی در فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی، صد ساله خواهد شد و رشته ایرانشناسی از بدو تاسیس این دانشگاه در سال ۱۹۱۸ به عنوان یکی از رشته های اصلی این دانشگاه، فعالیت‌های قابل ملاحظه علمی و پژوهشی و ترجمه آثار فاخر زبان و ادب فارسی را در دستور کار خود داشته است.

دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز مهرماه سال ۱۳۷۱ راه اندازی شده و اکنون هشت دانشکده دارد.

برگزاری دوره‌های ایرانشناسی در این برای دانشجویان گرجستانی، را دکتر لیلا رضایی استاد اعزامی از دانشگاه خلیج فارس و استاد کرسی زبان فارسی دانشگاه‌های گرجستان در برنامه سفر وزیر علوم کشورمان به گرجستان ارائه کرد که با استقبال رو به رو شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا