اخبارایرانروسیهعمومی

امضای تفاهمنامه آموزش زبان فارسی در فضای مجازی بین ایران و روسیه

تفاهمنامه آموزش زبان فارسی در فضای مجازی به امضای رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و رییس دانشگاه دولتی زبان‌شناسی مسکو رسید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، تفاهمنامه آموزش زبان فارسی در فضای مجازی به امضای رضا ملکی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ایرینا کرایوا، رییس دانشگاه دولتی زبان‌شناسی مسکو رسید.

ملکی، رایزن فرهنگی کشورمان در دیدار با ویکتور نیکلایویچ، معاون بین‌الملل دانشگاه زبان‌شناسی مسکو  به اهمیت آموزش زبان فارسی در فضای مجازی اشاره و با توجه به وسعت کشور روسیه و علاقمندان به یادگیری این زبان، فضای مجازی را بستر مناسبی برای این مهم دانست.

وی به تجارب دانشگاه زبان‌شناسی در آموزش زبان‌های خارجی در فضای مجازی و اثربخشی آن اظهار امیدواری کرد که در حوزه زبان فارسی نیز، شاهد نتایج خوبی باشیم.

ملکی به همکاری‌های اخیر رایزنی فرهنگی کشورمان با این دانشگاه از جمله کنفرانس روابط فرهنگی ایران و روسیه، بزرگداشت جهانگیر دُری و رونمایی از ۲ اثر وی و اعزام اساتید و دانشجویان دانشگاه برای شرکت در دوره‌های دانش‌افزایی در یک ساله گذشته، اشاره کرد.

براساس تفاهمنامه فی مابین با ارائه محتوی از سوی مرکز زبان فارسی رایزنی فرهنگی ایران و تأمین نرم افزار از سوی این دانشگاه به زودی آموزش زبان فارسی در این سامانه راه‌اندازی خواهد شد.

بنابر اعلام این خبر، دانشگاه دولتی زبان‌شناسی مسکو یکی از معتبرترین مؤسسات آموزشی از زمان شوروی تا کنون است که در حال حاضر ۳۶ زبان خارجی در این دانشگاه تدریس می‌شود و زبان فارسی یکی از فعال‌ترین بخش‌های دانشکده ترجمه دانشگاه است.

منبع:سازمان ارتباطات اسلامی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا