آذربایجاناخبارایرانعمومی

امروز در تهران با حضور رئیس جمهور آذربایجان؛ راه آهن آستارا – آستارا به صورت ویدئو کنفرانس توسط دو رئیس جمهور افتتاح می شود

امروز در تهران با حضور رئیس جمهور آذربایجان، راه آهن آستارا – آستارا به صورت ویدئو کنفرانس توسط دو رئیس جمهور افتتاح می شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آستارا پرس؛امروز با حضور رئیس جمهور آذربایجان و ایران، راه آهن آستارا – آستارا  به صورت ویدئو کنفرانس توسط دو رئیس جمهور در تهران افتتاح می شود.

براساس این گزارش عصر جمعه هفته گذشته با حضور ، معاون مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان، فرماندار آستارا و  جمعی از مسئولان شهرستانی، حرکت آزمایشی قطار آستارا-آستارا روی خط آهن ایران انجام شد.

 نخستین قطار آزمایشی “آستارا -آستارا” روز جمعه بروی خط آهن جمهوری اسلامی ایران  با حرکت آزمایشی به آستارای جمهوری اسلامی ایران رسید.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال جاری به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی دو کشور متعهد شده بودند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد دو و نیم کیلومتر و بارانداز مربوطه در آستارای ایران اجرا می شود و این طرح به عنوان دروازه اقتصادی ایران و اوراسیا خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا