اخباراردبیل

امام جمعه موقت اردبیل: هدف از تشکیل FATF کنترل دولت‌هایی نظیر ایران است

امام جمعه موقت اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه امام محمدباقر (ع) را پایه گذار انقلاب فرهنگی شیعه معرفی کرده و بر لزوم شناخت هرچه بیشتر معارف حضرات معصومین (ع) تأکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عابدیان حادثه منا را فراموش نشدنی برشمرد و اظهار داشت: حاجیان ما را در روز عید و در لباس احرام و به هنگام ادای فریضه الهی و همچون مولای خویش با لب عطشان و بر روی خاک های گرم به شهادت رساندند که این موارد موجب سنگین تر شدن داغ شهادت این عزیزان بر دلهای ما گشت.
وی ناراحتی جمهوری اسلامی و سایر ملت های آزاده را از نحوه عملکرد آل سعود دانسته و گفت: ناراحتی اصلی ما از این جهت نیست که حاجیان ما از دنیا رفتند چون در بهترین حال خویش به سوی معبود خویش شتافتند بلکه ناراحتی اصلی ما از دولت عربستان است که نه حتی کوتاهی بلکه سفاکی نیز نموده است.
خطیب جمعه اردبیل به رفتارهای خلاف دین و عقل عربستان سعودی اشاره کرده و اظهار داشت: آل سعود دقیقا بر خلاف آیه “اشدّاء علی الکفّار و رحماء بینهم” عمل می کند؛ از طرفی به کشتار مردم مظلوم یمن مشغول است و از طرف دیگر نیز دست دوستی به سوی اسرائیل دراز می نماید.
وی افزود: همانگونه که امام راحل (ره) نیز فرمودند ما اگر از صدام هم بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت.
وی پیام مقام معظم رهبری را به نحو دیپلماسی عمومی و نشان بسته نبودن پرونده جنایت آل سعود و به فراموشی نسپردن فجایع حج دانست.
وی خطاب به دولتمردان گفت: در این باب دولتمردان بایستی اولا پیگیر تشکیل کمیته حقیقت یاب باشند و ثانیا مجمعی از حقوقدانان و فقهای کشورهای اسلامی را داده و نحوه اداره حرمین شریفین را از جهت نظری و عملی مورد بررسی قراردهند.
امام جمعه موقت اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به پیمان FATF اشاره کرده و اظهار داشت: FATF اگرچه ممکن است فی نفسه امتیازاتی داشته باشد اما ابزاری در دست مستکبران و آمریکا و اذناب آن خواهد بود چرا که هرچند مبارزه با تروریسم مورد اتفاق است اما تروریسم از دیدگاه آمریکا در تعیین مصادیق می تواند بسیار خطرناک باشد.
وی ادامه داد: در این پبمان ها سخن از مبارزه با پولشویی، عدم حمایت مالی از تروریسم و … سخن به میان آمده است و تفسیر آمریکا با ایران در این موارد بسیار متفاوت است. برای مثال ایران تروریست های تکفیری را تروریست می نامد ولی آمریکا سپاه، حزب الله و امثالهم را به عنوان تروریست معرفی می کند. باید توجه شود که اثمهما اکثر من نفعهما نباشد یعنی قید و بندی که از این پیمان متوجه ایران شده، منافع ملی و ارزشهای انقلاب را تهدید نکند.
حجت الاسلام عابدیان در خاتمه هدف از تشکیل مراکزی نظیر FATF، MPT، MTCR و نظایر آن توسط آمریکا و همفکرانش را کنترل دولت هایی نظیر ایران دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا