آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقفقاز جنوبی

امام جمعه تبریز: جمهوری آذربایجان و ارمنستان با گفت‌وگو اختلاف خود را حل کنند

حجت الاسلام آل هاشم: جمهوری آذربایجان و ارمنستان با گفت‌وگو و مصالحه اختلاف خود را حل کنند زیرا نسخه رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی برای منطقه قفقاز منجر به تشدید اختلافات است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران در منطقه عمومی ارس، گفت: این رزمایش طبق برنامه سالانه نیروهای مسلح برگزار می‌شود و همواره حامل پیام صلح و دوستی به همسایگان است.

وی افزود: از منظر جمهوری اسلامی ایران و ملت رشید ایران جمهوری آذربایجان و ارمنستان همسایگان ما هستند و طبعا رزمایش بر له و علیه هیچکدام از همسایگان نیست.

وی ادامه داد: ما در موضوع قره‌باغ موضع اصولی خود را نشان دادیم؛ ما مخالف اشغال و تغییر در ژئوپلتیک مرزی هستیم. همسایگان ما با تحریم و مداخله بیگانگان نباید امنیت ملی ما را به مخاطره بیاندازند، زیرا همه ما در این منطقه منافع مشترک داریم.

آل‌هاشم افزود: جمهوری آذربایجان و ارمنستان با گفت‌وگو و مصالحه اختلاف خود را حل کنند زیرا نسخه رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی برای منطقه قفقاز منجر به تشدید اختلافات است.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان وحدت و برادری کشورهای همسایه را مورد هدف قرار داده است که البته ما در برابر آن تسلیم نمی‌شویم، گفت: تغییر و جابجایی مرزها ضربه به اقتصاد ملی ماست و جمهوری اسلامی ایران به مانند همه‌ کشورها با تهدیدات قاطعانه مقابله خواهند کرد.

خطیب جمعه تبریز گفت: بر خود لازم می‌دانم تا از مردم عزیز مرزنشین به خاطر تجلیل و تکریم از نیروهای مسلح تشکر کنم؛ آفرین بر مردم غیرتمند آذربایجان. تصاویر استقبال مردم مرزنشین منطقه ارس از سپاهیان نشان داد که بین نیروهای مسلح و مردم یک الفت بزرگ وجود دارد.

منبع: شفقنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا