آذربایجاناخبارویژه

چرایی جولان پزشکان رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان

به نظر می‌رسد جمهوری آذربایجان با همراهی رژیم صهیونیستی سعی دارد تا بطور غیرمستقیم از حضور اتباع آذری در ایران به دلیل استفاده از تسهیلات مناسب توریسم سلامت بکاهد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، روزهای گذشته خبرگزاری آذرتاج جمهوری آذربایجان از ادامه فعالیت رایگان پزشکان اسرائیلی در معاینه زنان این کشور خبر داده است.

این خبرگزاری مدعی است پزشکان اسرائیلی طرح معاینه رایگان زنان را در بیمارستان مرکزی شهرستان “شکی” در شمال جمهوری آذربایجان اجرا می‌کنند و در چارچوب این طرح حدود یک‌صد زن در زمینه بیماری‌های سینه، زنان و زایمان، غده‌های درون ریز و غده‌های سرطانی به طور رایگان معاینه شده و توصیه‌های پزشکی دریافت کردند و پزشکان “مرکز سلامت زنان اسرائیل، “مرکز پزشکی هورو” و” انیستیتوی جراحی سینه” شهر حیفا ، این معاینات پزشکی رایگان را در آذربایجان انجام می‌دهند.

در ادامه نیز هیئت‌های صهیونیستی مطابق معمول و در پوشش این کارها با نخبگان آذری هم دیدارهایی داشته‌اند و هیات پزشکی رژیم صهیونیستی به سرپرستی “رومان باراک”، پزشک ارشد مرکز Horev وهمچنین در بیمارستان مرکزی شهرستان شکی با پزشکان و کارکنان این بیمارستان دیدار کردند.

ظاهرا بعد از موضوعات کشاورزی دستآویز جدید رژیم صهیونیستی و موساد برای فعالیت در جمهوری آذربایجان مسائل مربوط به پزشکی می‌باشد.

به نظر می‌رسد این اقدام رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از حضور بیش از پیش اتباع کشور آذربایجان در ایران برای انجام امورات درمانی می‌باشد. چراکه تا کنون اکثریت قریب به اتفاق آذری‌هایی که برای مداوا به ایران سفر کرده‌اند با رضایت خاطر کشورمان را ترک کرده‌اند و این امر موجب شده تا ایران اسلامی وجهه‌ی مناسبی بین آذری‌ها پیدا نماید لکن این موضوعات خوشایند مقامات نبوده است. بطور مثال رافائل هارپاز سفیر سابق رزیم صهیونیستی در آذربایجان روابط بین دو کشور را بی‌نظیر خوانده و اعلام کرده در سال‌های اخیر ما بهترین سطح همکاری‌ها را داشته‌ایم و باید در زمینه‌های پزشکی و اقتصادی نیز به کمک این کشور بشتابیم.

باکو پیش از این نیز به پیشبرد سیاست‌های ایران ستیز دست زده است. برخی کارشناسان معتقدند اگر فعالیت‌های بشردوستانه کمیته امداد امام خمینی در جمهوری آذربایجان و نخجوان خصوصاً در سال‌های 1991 تا 1994 نبود این کشور با فاجعه انسانی و اجتماعی روبرو می‌شد اما حدود سه سال پیش مجوزهای کمیته‌ی امداد در آذربایجان را لغو کرده و مسئولین آن را در ورود به فرودگاه باکو دیپورت کردند.

امروز نیز به نظر می‌رسد جمهوری آذربایجان با همراهی رژیم صهیونیستی سعی دارد تا به طور غیر مستقیم از حضور اتباع آذری در ایران بکاهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا