اخباراردبیل

امام جمعه اردبیل: مصلی‌ها باید به مرکز انجام کارهای فرهنگی تبدیل شوند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مصلی‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید به تشکیلات مهم در ساختار فرهنگی و محلی برای جوانان تبدیل شوند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر امروز در نشست مشورتی سالانه کانون‌های فرهنگی و هنری در اردبیل اظهار داشت: نیاز است که مصلی‌ها و کانون‌‌‌‌های فرهنگی و هنری مساجد به تشکیلات مهم در ساختار فرهنگی و محلی برای عموم مردم و به ویژه جوانان تبدیل شوند.

وی افزود: مصلی‌ها باید به عنوان یک پاتوق برای جوانان باشد و نگاه تخصصی به مقوله فرهنگ در جامعه وجود داشته باشد چرا که این مکانها نقش بسیار مهمی در شهرها دارند و مرکزی برای انجام کارهای فرهنگی هستند و اگر به هر دلیلی مصلی‌ها فراموش شوند٬ به تدریج محلات نیز فراموش می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: فراموش شدن مصلی‌ها و مساجد بزرگترین اهداف دشمنان و استکبار جهانی است که آنها با برنامه‌ریزی‌های اساسی سعی در کاهش حضور نوجوانان و جوانان در مساجد دارند و نیاز است که با بصیرت سیاسی از هویت دینی خود دفاع کنیم.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: اگر زیربنای کارهای فرهنگی در جامعه فعال باشد به طور قطع موفق‌تر خواهد بود و مصلی‌ها و کانون‌های فرهنگی بهترین مکان برای تحقق این موضوع هستند که باید در اختیار فعالان فرهنگی قرار بگیرند و مخالفان و دشمنان اسلامی نمی‌توانند به تضعیف فرهنگ عاشورایی مردم ایران بپردازند و توانایی لازم را در مقابل مراسم اربعین ندارند.

وی بیان کرد: مصلی‌ها خط مقدم در مقابله با فتنه دشمنان است و بایستی مردم کشورمان تمام توجه خود را داشته باشند تا در طعمه دشمنان و جذب شعارهای بی‌اساس آنها قرار نگیرند چرا که دشمنان اسلام با شک و شبهه وارد این عرصه شده‌اند و به خاطر وجود همین موضوع نیاز است که راههای مقابله با آسیب‌ها را مشخص کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه در مسائل فرهنگی باید در موضع دفاع باشیم، افزود: منویات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی همیشه باید مدنظر فعالان فرهنگی باشد و در حوزه حجاب و عفاف باید هجومی کار کنیم تا کرامت زن در جامعه حفظ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا