آذربایجاناخبارعمومی

دیدار وزیر کشور عربستان سعودی با الهام علی اف

­عبدالعزیز بن سعود بن نایف آل سعود، وزیر کشور عربستان سعودی با الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آذرتاج ، رییس جمهوری آذربایجان در این دیدار تاکید کرد روابط جمهوری آذربایجان با پادشاهی عربستان سعودی در سطح خیلی عالی قرار دارد و دو کشور در سازمان های مختلف از یکدیگر حمایت می کنند.
الهام علی اف تاکید کرد سفر وی به عربستان سعودی و دیدارش با شاه عربستان سعودی در توسعه این روابط نقش مهمی داشته است.
علی اف از موضع عادلانه عربستان سعودی درباره مناقشه قره باغ قدردانی و آن را حمایتی برادرانه توصیف کرد و گفت مردم جمهوری آذربایجان به خوبی می دانند که عربستان سعودی بخاطر این مناقشه ،هیچ رابطه ای با ارمنستان برقرار نکرده است و این نشانه بارز دوستی و برادری عربستان سعودی با جمهوری آذربایجان است.
الهام علی اف گفت توسعه روابط اقتصادی دو کشور در دوره های اخیر موجب افزایش حجم تجارت میان دو کشور شده است و سفر گردشگران عربستانی به جمهوری آذربایجان چندین برابر شده است.
رییس جمهوری آذربایجان افزود روابط با عربستان سعودی در زمینه های امنیتی نیز در سطح خوبی است.
الهام علی اف تاکید کرد سفر وزیر کشور عربستان سعودی به جمهوری آذربایجان موجب گسترش همکاری میان وزارتخانه های کشور دو طرف خواهد شد.
وزیر کشور عربستان سعودی نیز با تشکر از این سخنان الهام علی اف ، سلام شاه سلمان بن عبدالعزیز و ولیعهد محمد بن سلمان بن عبدالعزیز را به رییس جمهوری آذربایجان ابلاغ کرد و گفت روابط دو کشور به تدریج در حال توسعه است و عربستان سعودی ، کشور برادر و همکار راهبردی جمهوری آذربایجان است و همکاری میان وزارتخانه های کشور نیز در سطحی عالی قرار دارد.
وزیر کشور عربستان افزود امضای قرارداد همکاری امنیتی عربستان سعودی و جمهوری آذربایجان در جریان نخستین سفر ژنرال رامیل اوسوب اف به ریاض، اهمیت فراوانی در همکاری های دو کشور دارد.
در پایان ، الهام علی اف ، رییس جمهوری آذربایجان از وزیر کشور عربستان سعودی خواست سلام های او را به شاه سلمان بن عبدالعزیز، شاه عربستان سعودی و ولیعهد محمد بن سلمان بن عبدالعزیز برساند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا