آذربایجاناخبارایران

برگزاری محفل عزاداری از سوی شاعران و مداحان جمهوری آذربایجان

به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم روز یکشنبه بیست وششم مهر ماه به همت رایزنی فرهنگی تعدادی از مداحان وشاعران اهل بیت (ع) جمهوری آذربایجان در سالن اجتماعات رایزنی گرد هم آمده و در رثای سردار شهیدان امام حسین (ع) و یاران مظلوم آن امام به شعرخوانی و مرثیه سرائی پرداختند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،  این محفل ابتدا با تلاوت چند از قرآن کریم آغاز و سپس سید ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی کشورمان در باکو ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین و یاران با وفایش از همه شعرا و مداحان بخاطر قبول دعوت و  حضور در این محفل نورانی تقدیر و تشکر نمود و در ادامه نیز با ارایه برخی از روایات و احادیث به جایگاه عزادرای و عزاداران امام حسین (ع) و خاندان معزز آن حضرت اشاره نمود.

 ایشان همچنین اعلام آمادگی خود را برای برپایی چنین مجالس و محافل شعر و ادب در وصف اهل بیت (ع) در فواصل مختلف زمانی مشخص در قالب هبئت عزاداری اعلام نمود که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.  سپس سید نورالدین از شعرا اهل بیت نیز به نمایندگی از سوی شعرا و مداحان از رایزنی فرهنگی باکو بخاطر اهتمام به برگزاری مراسم آئینی و نیز برپائی این مراسم قدردانی نمود.

در ادامه مراسم چند روایت و حکایت تاریخی در خصوص جایگاه و مرتبه شعرای اهل بیت وعاشقان آن حضرت بیان گردید. در این محفل هر یک از شعرا و مداحان در خصوص واقعه عاشورا اشعار خود را سرودند و مداحان حاضر با مرثیه سرائی حال و هوای معنوی و خاصی به مجلس بخشیدند. این مراسم که قبل از ظهر شروع شده بود تا اذان ظهر ادامه یافت و پس از اقامه نماز جماعت از میهمانان به صرف ناهار پذیرایی بعمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا