آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانقره باغ

الهام علی‌اف: تلاش‌هایی در جهت تضعیف توافق صلح قره‌ باغ در حال انجام است

رئیس‌ جمهور آذربایجان در سخنانی ضمن اشاره به رعایت کلی توافق آتش‌ بس در منطقه قره‌ باغ میان این کشور و ارمنستان با میانجیگری روسیه از برخی تلاش‌ها برای تضعیف آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آخار، «الهام علی‌اف» رئیس‌ جمهور آذربایجان امروز اعلام کرد به طور کلی آتش‌ بس در قره‌ باغ رعایت می‌شود اما تلاش‌هایی برای تضعیف این توافق سه‌ جانبه صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد هر مداخله‌ ای در وضعیت این منطقه با موضع‌ گیری سخت ازسوی باکو مواجه خواهد شد.

علی اف عنوان کرد که باکو بدون حتی شلیک یک گلوله کنترل منطقه لاچین را بار دیگر به دست گرفته است.

طبق گزارش اسپوتنیک روسیه، در حال حاضر کریدور لاچین که ارمنستان را به قره‌ باغ متصل می‌کند، تحت کنترل صلح‌ بانان روس قرار دارد.

 علی‌ اف همچنین گفت که همتایان روس و ترکیه ‌ای او موافق ایجاد کریدوری برای اتصال منطقه نخجوان به غرب جمهوری آذربایجان هستند.

او در سخنانی خطاب به ملت کشورش گفت: «همانطور که می‌دانید کریدور (لاچین) تحت کنترل صلح‌ بانان روس قرار گرفت. سال‌ها تحت کنترل نیروهای اشغالگر ارمنستانی، قرار داشت. می‌ توانم به شما بگویم که نسخه اولیه بیانیه مشترک [بین روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان] که دهم نوامبر امضا شد شامل ماده‌ ای بود که می‌گفت این کریدور تحت کنترل نیروهای مسلح ارمنستان باقی خواهد ماند، اما من مخالفت کردم و کریدور بلاخره تحت کنترل نیروهای صلح‌ بان روس قرار گرفت که معتقدم دستاورد بزرگی است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا