آذربایجاناخبار

الدنیز قلی اف:به دلیل مشغله کاری از جنبش اِل استعفا داده ام

الدنیز قلی اف رئیس جمعیت روشنفکران آذربایجان از جنبش اِل استعفا داده و شایعات مبنی بر اختلاف با مهدی نقی بیلی را تکذیب کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های آذری،  بعد از استعفای الدنیز قلی اف از جنبش اِل ، سایت تلگراف جمهوری آذربایجان مدعی شده بود که ، نقی بیلی نقش زیادی در خروج الدنیزقلی اف از این جنبش داشته است.

تلگراف گفته بود که سفر مهدی بی صفراف و تعداد دیگری از اعضای جنبش اِل به اروپا و انجام دیدار با تنی چند از جدایی طلبان موجبات ناراحتی کوچری نقی بیلی شده است و به همین دلیل ایشان خواستار خروج این اشخاص از جنبش اِل شده است و تهدید کرده است که  در غیراین صورت هم اعلام برخروج خودش از جنبش کرده است.

بعد از این ماجرا مهدی بی صفراف و برخی دیگر از جنبش خارج شدند و به همین ترتیب شرایطی ایجاد شد که الدنیزقلی اف نیز از جنبش خارج شد .

نقی بیلی ضمن تکذیب این اخبار اظهار داشت که دلیل خروج سایرین از جنبش این موضوع نبوده و من هیچ اختلافی با الدنیزقلی اف ندارم. 

الدنیزقلی اف نیز ضمن تکذیب اخبار منتشره اظهارداشت:”من خودم استعفا داده ام. دلیل آن هم مشغله کاری ام در شورای ملی ، انجمن روشنفکران و نوشته های مرتبط با امور کاری خودم می باشد. در حال حاضر مشغول نگارش یک کتاب هستم و وقت کافی برای جنبش اِل ندارم .

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا