اخباراردبیل

اقتصاد مقاومتی تنها راه در برابر شیطنت‌های طرف برجام است

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه از لغو سفر رئیس جمهور به اتریش تجلیل کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، حضرت آیت الله عاملی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور اتریش مبنی بر اینکه در برابر تحریم ایران و عدم اتصال به نظام سوئیفت کاری از دست ما ساخته نیست، گفت: این اظهارات که نقض صریح برجام را نشانه رفته، منویات باطنی غربی ها را نمایندگی می کند و نشان می دهد آنها اهداف دیگری از مذاکره داشته اند.

وی ادامه داد: ای کاش این اقدام شروع و آغاز سلسله اقدامات غیورانه دولت در برابر نقض برجام توسط غربی ها باشد تا آنها احساس نکنندکه ایران مضطر است و به خاطر اضطرار داخلی یا سیاسی نمی تواند در برابر نقض برجام عکس العمل نشان دهد.

وی افزود: آنها اگر این احساس را داشته باشند در برابر حق ملت ما تمکین نخواهند کرد و این در حالی است که آنها در مدیریت منطقه به ما احتیاج دارند و برجام نیز برای آنها بسیار حیاتی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: آمریکا نه تنها به تعهدات خود در قبال برجام عمل نمی کند بلکه تحریم های جدید وضع می کند و اخیرا با رای آمریکا و اروپایی ها به تمدید ماموریت احمد شهید عداوت آنها نسبت به ایران به اوج رسید.

وی ادامه داد: همه اینها نشان صحت مواضع مقام معظم رهبری است.

خطیب جمعه اردبیل خوشبینی در سیاست خارجی در دنیای معاصر را یک خطای بزرگ دانست واظهار داشت: اخیرا این مطلب را در خصوص خضوع بیش از حد ایران در برابر عربستان و چموشی و سوء استفاده عربستان از این اظهارات، به اطلاع آقای ظریف رساندم.

وی افزود: ما در برابر شیطنت های طرف برجام راهی جز اقتصاد مقاومتی نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از نامه اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به شورای امنیت در خصوص نقض برجام توسط ایران با پرتاب موشکهای دوربرد گفت: آنها می خواهند با بالابردن میزان فشار، ایران اسلامی نیز مثل قذافی تمام ابزار علم و تحقیق خود را دو دستی به آنها تقدیم کند.

وی افزود: در منطقه ای که در نهایت ناآرامی است و چندین مداخله نظامی بزرگ توسط آمریکا صورت گرفته و هر طرف ما قدرت اتمی است (اسرائیل، پاکستان و هندوستان) ما نمی توانیم خود را خلع سلاح کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به 12 فروردین که امام آن را روز امامت امت نامید، گفت: رجوع به رأی مردم در نوع حکومت، آن هم پس از گذشت حدود 50 روز از انقلاب و سپردن مدیریت کشور به خود مردم نهایت اکرام ملت ماست.

وی افزود: ملت آن روز با رای قریب به 99 درصد به جمهوریت و اسلامیت رای داد و ما باید به این رأی احترام بگذاریم. نه جمهوریت و نه اسلامیت را نباید نقض کنیم. ملت ما با رای آن روز به اسلامیت، در واقع به صداقت، عدالت و عدم تبعیض به حجاب و عفت رای داده و همه باید رای ملت را محترم بشمارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: اینجانب از کاندیداهای دور دوم انتخابات در اردبیل و پارس آباد هیچ حمایت خاصی ندارم و تصمیم نهایی با خود مردم است. هرگونه انتساب حمایت به اینجانب کذب محض است و ملّت باید در برابر جوسازی­های کاذب کاملا هوشیار باشند.

حضرت آیت الله عاملی در خاتمه با تجلیل از زحمات طاقت فرسا، شایسته و قابل تحسین صدا و سیما در طول سال و موسم عید، از صدا و سیما در خصوص مدیریت اقوام انتقاد کرده و مسئولین این مجموعه عظیم فرهنگی را به دقت و توجه بیشتر در موضوع اقوام توصیه کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا