آخرین اخبارآذربایجاناخبارقره باغ

افغانستان پیروزی آذربایجان در قره‌باغ را تبریک گفت

سفیر افغانستان در باکو پیروزی جمهوری آذربایجان در قره‌باغ را به مردم این کشور تبریک گفته و بر گسترش بیشتر همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.
به پایگاه خبری حقایق قفقاز ،پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: امان الله جیحون، سفیر جدید افغانستان در باکو، با جیحون بایرام‌اف وزیر امور خارجه آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر افغانستان پیروزی آذربایجان در قره‌باغ را که تحت رهبری الهام علی‌اف، رئيس جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح آذربایجان بدست آورد به بایرام‌اف و مردم این کشور تبریک گفت.

وی ضمن تقدیم اعتبارنامه خود به وزیر امور خارجه آذربایجان تأکید کرد: “افغانستان همیشه در موضع حق آذربایجان در کنار باکو ایستاده و این حمایت را به وضوح نشان داده است. کابل به ادامه روابط با آذربایجان ارزش قائل است و از هیچ تلاشی برای توسعه بیشتر همکاری‌های دو جانبه دریغ نمی‌کند”.

در همین راستا، جیحون بایرام‌اوف، وزیر امور خارجه آذربایجان نیز انتصاب امان الله جیحون به عنوان سفیر افغانستان در باکو تبریک گفته و از روابط نزدیک دوستی و همکاری میان دو کشور ابراز خرسندی کرد.

وی افزود: ما از حمایت دولت افغانستان در مورد قره‌باغ و تاکید کابل بر حفظ تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان بسیار تقدیر می‌کنیم

وزیر امور خارجه آذربایجان خاطرنشان كرد كه پتانسیل زیادی برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه وجود دارد.

طرفین در مورد گسترش همکاری‌های دوجانبه و بین المللی و همچنین سایر موضوعات مشترک تبادل نظر کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا