آذربایجاناخبارایران

تسهیلات بیشتر در تردد از پایانه‌های مرزی به آذربایجان

بر اساس دستور روز پنجشنبه الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان برای ارائه تسهیلات بیشتر در تردد سریع مسافران از پایانه های مرزی این کشور با جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، روسیه و گرجستان اقدامات بیشتر به کار گرفته می شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از تابناک، در این دستور رییس جمهوری آذربایجان مربوط به اجرای اقدامات بیشتر برای توسعه گردشگری، وزارتخانه های امور خارجه، فرهنگ و گردشگری، کمیته دولتی گمرک، نیروی مرزبانی و اداره دولتی مهاجرت موظف شدند پیشنهادات خود جهت تکمیل قوانین موجود برای تامین تردد سریع اتباع خارجی از پایانه های مرزی این کشور با ایران ، روسیه ، ترکیه و گرجستان را ظرف سه ماه آینده به رییس جمهوری آذربایجان ارایه کنند.

بر اساس این دستور رییس جمهوری آذربایجان برای توسعه گردشگری در این کشور، شورای گردشگری با هدف تجزیه و تحلیل وضعیت گردشگری ، رفع موانع و مشکلات موجود در این حوزه و هماهنگی فعالیت نهادهای رسمی مختلف در این حوزه، تاسیس می شود.

بنا به گزارش های رسمی جمهوری آذربایجان همه ساله نزدیک به دو میلیون نفر از ایران ، روسیه ، گرجستان و ترکیه به آذربایجان سفر می کنند.

همچنین بر اساس آمار رسمی شورای جهانی گردشگری، سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی جمهوری آذربایجان 2.8درصد و سطح استغال در این حوزه 2.6 درصد تشکیل می دهد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا