آذربایجاناخبار

افزایش همکاریهای اقتصادی جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آذرتاج، دان استاو سفیر اسراییل در جمهوری آذربایجان با هیات نمایندگی به ریاست “ناتالیا علیوا” رییس شرکت “کاسپیان انرژی” دیدار نمود. در این دیدار سفیر اسراییل اعلام نمود: «کریدور گاز جنوبی پروژه بسیار مهمی است. این پروژه نه تنها اهمیت منطقه ای، بلکه اهمیت جهانی نیز دارد. جمهوری آذربایجان از لحاظ استراتژیک در موقعیت جغرافیایی مهمی قرار گرفته است.

آذربایجان نقش مهمی در تامین گاز اروپا ایفا می کند. ما روند توسعه پروژه کریدور گاز جنوبی را با علاقه زیاد پیگیری می کنیم. در آینده نزدیک اسراییل گاز تولید خواهد کرد و پیوستن اسراییل به پروژه  “کریدور گاز جنوبی”، از جمله به پروژه “تاناپ” را در دست بررسی دارد. مسایل انرژی برای ما خیلی مهم است. اسراییل اصلاحات اقتصادی الهام علی یف رییس جمهور آذربایجان را با علاقه بسیار دنبال می کنند. به نظر ما، تصمیم در رابطه با تنوع اقتصادی در زمان کنونی که قیمت نفت کاهش یافته است، بسیار مهم است.

اسراییل به عنوان کشور دوست می تواند همکاری متقابلی در زمینه توسعه بازرگانی کوچک و متوسط پیشنهاد کند. فرصت های زیادی برای توسعه همکاری بین جمهوری آذربایجان و اسرائیل وجود دارد. ما همه اطلاعات مربوط به اصلاحات صورت گرفته در جمهوری آذربایجان و تغییرات در سیاست این کشور را به ادارات رسمی اسراییل، از جمله به وزارت خانه های امور خارجه و اقتصادی خود ارسال کرده ایم. و معتقدیم فرصت های گسترده ای برای شرکت های اسراییلی ایجاد می شود. در برخی زمینه ها مثل  کشاورزی چنین فرصت هایی وجود دارد. شرایط بسیار خوبی در جمهوری آذربایجان وجود دارد. تکنولوژی مدرن و دانش کامل ما در مورد کیفیت خاک می توانید به گسترش کشاورزی در جمهوری آذربایجان کمک کند». 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا