آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

افزایش قابل توجه عبور زائران خارجی اربعین از مرز بیله سوار/تصاویر

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: ۲۱۰۰ نفر از زائران کشورهای خارجی در موکب پایانه مرزی بیله‌سوار توقف کردند که با پیش‌بینی‌های انجام یافته انتظار می‌رود این میزان به ۷۰۰۰ نفر برسد.

 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، آرام حلیم بعد از ظهر امروز در بازدید از موکب زائران خارجی اربعین در پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار داشت:  دو هزار و ۱۰۰ نفر از زائران کشورهای جمهوری آذربایجان، فدراسیون روسیه و گرجستان در موکب پایانه مرزی بیله‌سوار توقف کردند که با پیش‌بینی‌های انجام یافته انتظار می‌رود این میزان به هفت هزار نفر برسد در حالی که این رقم سال گذشته دو هزار نفر بود.

وی افزود: استقبال گسترده و بی‌نظیر موکب بیله‌سوار در ارتباط با افزایش قابل توجه زائران اربعین حسینی نقش قابل توجهی ایفا کرده به طوری که امسال شاهد ایجاد فضای معنوی مناسب در منطقه هستیم و انتظار می‌رود از این پس نیز شاهد چنین استقبال مناسبی از زائران خارجی باشیم و در این زمینه وظیفه و سالت مسئولان خطیر و حساس است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: هماهنگی مناسب اعضای ستاد اربعین بیله‌سوار برای توسعه فرهنگ دینی و اسلامی حائز اهمیت بسیار است که خوشبختانه هماهنگی مناسبی را در این زمینه شاهد بودیم و باید این هماهنگی‌ها به طوری ادامه یابد که فضای مناسبی را برای افزایش انسجام امت اسلامی و افزیش شمار زائران اربعین حسینی ایفا کند.

حلیم بیان کرد: زائران کشورهای خارجی اربعین حسینی پس از توقف کوتاه مدت از طریق مرز مهران  به کربلای معلی اعزام ‌می‌شوند تا در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی شرکت کنند و در این زمینه نقش مردم در استقبال از زائران حسینی بسیار مهم است و مردم منطقه می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود برای مراسم اربعین حسینی و مدافعان حرم را به ستاد عتبات عالیات شهرستان تحویل دهند و در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰ رابط با ستاد عتبات عالیات شهرستان همکاری می‌کنند که در قالب این ستاد و با همکاری مردم و مسئولان ادارات و هیئت‌های مذهبی برپایی این موکب‌ها با هدف خدمات‌رسانی مطلوب به زائران انجام می‌شود که باید این اقدام در سال‌های آتی نیز به همین منوال و به طور گسترده‌تر در دستور کار قرار گیرد.

https://qafqaz.ir/fa

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا