آذربایجاناخبارایرانعمومی

افزایش فراگیران زبان و ادبیات فارسی در جمهوری آذربایجان

 بیش از پانصد نفر در جمهوری آذربایجان در مقاطع مختلف به فراگیری زبان و ادبیات فارسی مشغول هستند که با شرکت در المپیادهای مختلف میزان فراگیری خود را محک می زنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،تاکنون شش المپیاد زبان فارسی در جمهوری آذربایجان برگزار شده است که آخرین المپیاد در اوایل ماه جاری برگزار و امروز از برگزیدگان آن با اهدای لوح و جوایزی در دانشگاه دولتی باکو تقدیر شد.
در ششمین المپیاد زبان فارسی که به همت دانشگاه دولتی باکو و رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در جمهوری آذربایجان برگزار شد ۱۴۰ فراگیر زبان فارسی در سه مقطع ابتدایی، متوسطه و عالی شرکت کرده بودند که از هر مقطع سه نفر انتخاب و به عنوان نفرات برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.
در مراسمی که به این منظور برگزار شد آقای «جواد جهانگیرزاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در سخنانی با اشاره به مشترکات فرهنگی، تاریخی و دینی دو کشور اهمیت آموزش زبان فارسی در جمهوری آذربایجان را یاد آور شد و توجه به فراگیری و آموزش این زبان را با توجه به وجود مشاهیر و مفاخر بزرگ آن توجه به انسانیت دانست.
«مهدی کاظم اف» رئیس بخش رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی جمهوری آذربایجان هم اهمیت برگزاری المپیاد زبان فارسی در این کشور را تشریح کرد و در ادامه با اشاره به افزایش علاقه مندان و فراگیران زبان فارسی در این کشور گفت: تلاش خواهیم کرد در سال های آینده ضمن گنجاندن پرسش های ادبی، از شهرهای نخجوان، گنجه و لنگران هم علاقه مندان در این المپیاد ها شرکت کنند.
پرفسور «توفیق جهانگیر اف» از استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه های جمهوری آذربایجان که خود در برگزاری پنج المپیاد زبان فارسی در جمهوری آذربایجان، نقش اساسی داشته ضمن اشاره به افزایش علاقه مندان فراگیری زبان فارسی در این کشور در سال های اخیر گفت اکنون علاوه بر کمیت، کیفیت آموزش زبان فارسی و برگزاری المپیادها هم افزایش یافته است و ما استادان زبان فارسی سعی می کنیم با استفاده از تکنولوژی های روز و وسایل آموزشی جدید سطح کیفی آموزش ها را ارتقاء داده و بر گسترش فراگیری زبان و ادبیات فارسی بیفزاییم.
افراد برگزیده المپیادهای زبان فارسی برای دانش افزایی در دوره های خاص دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران شرکت می کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا