آذربایجاناخبارایرانعمومی

افزایش دو برابری سفرهای گردشگری اتباع جمهوری آذربایجان به ایران

روزنامه «ینی مساوات» چاپ باکو روز چهارشنبه طی گزارشی از افزایش دو برابری سفرهای گردشگری از جمهوری آذربایجان به ایران در دو ماه سال جاری میلادی، خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، روزنامه ینی مساوات جمهوری آذربایجان نوشت: طی دو ماه از سال ۲۰۱۹ میلادی، ایران مسیر اصلی سفرهای گردشگری شهروندان جمهوری آذربایجان بوده است و آنها بیشتر با هدف درمان، تجارت چمدانی و نیز زیارت از اماکن دینی به جمهوری اسلامی ایران سفر کردند.
ینی مساوات با اشاره به این که در دو ماه سال جاری میلادی سفرهای گردشگری به ایران ۸۰ درصد افزایش یافته است، افزود: در سال جاری در مجموع ۲۷۶ هزار نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان به ایران سفر کردند.
این گزارش افزود: در دو ماه سال جاری سفرهای گردشگری شهروندان جمهوری آذربایجان به روسیه ۷٫۳ درصد، گرجستان ۷ درصد، ترکیه ۱٫۹ درصد افزایش یافته است.
ینی مساوات نوشت: آمار رسمی همچنین حاکی از افزایش در سال ۲۰۱۸ میلادی سفرهای خارجی شهروندان جمهوری آذربایجان می باشد .
بنا به گزارش کمیته دولتی آمار جمهوری آذربایجان در سال گذشته میلادی مسافرت شهروندان آذربایجانی به خارج از کشور ۱۹٫۵ درصد افزایش یافته و ۴ میلیون و ۹۰۸٫۱ هزار نفر بوده است.
در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳۳٫۶ درصد از شهروندان جمهوری آذربایجان به ایران، ۲۹٫۲ درصد به گرجستان، ۱۸٫۹ درصد به روسیه، ۱۲٫۳ درصد به ترکیه، ۱٫۴ درصد به اوکراین، ۰٫۹ درصد به امارات متحده عربی و ۳٫۷ درصد نیز به دیگر کشورها سفر کردند.
این گزارش افزود: در سال ۲۰۱۸ میلادی سفرهای شهروندان جمهوری آذربایجان به ایران ۷۱٫۸ درصد، گرجستان ۴٫۲ درصد، ترکیه ۰٫۹ درصد و روسیه ۰٫۳ درصد افزایش یافته است.
ینی مساوات در بخشی از گزارش خود به نقل از کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان نوشت: در دو ماه سال جاری میلادی همچنین حجم واردات از ایران بطور قابل توجه افزایش یافته است.
این روزنامه افزود: در دو ماه سال ۲۰۱۹ میلادی حجم واردات از ایران ۹ میلیون و ۹۷۵ هزار دلار بوده است و این رقم در دو ماه اول یک سال قبل ۴ میلیون و ۲۲۵٫۹۲ هزار دلار تشکیل داده است.
بنا به گزارش کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان، مجموع حجم واردات از ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی ۲۴۰ میلیون و ۲۷۳٫۵ هزار دلار و در سال ۲۰۱۸ نیز ۴۱۴ میلیون و ۸۰۱٫۰۳ هزار دلار بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا