آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعکسعمومی

افزایش دستگیری های اداری با انگیزه سیاسی در جمهوری آذربایجان/ تصویر

موسسه «ابتکارات دموکراتیک» گزارشی تحت عنوان «نظارت بر دستگیری های اداری با انگیزه سیاسی در جمهوری آذربایجان» تهیه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، موسسه «ابتکارات دموکراتیک» گزارشی تحت عنوان «نظارت بر دستگیری های اداری با انگیزه سیاسی در جمهوری آذربایجان» تهیه کرده است که این گزارش بر اساس تفسیر قانون رسیدگی به تخلفات اداری، کنوانسیون های بین المللی و منطقه ای مورد تایید جمهوری آذربایجان، گزارشات سازمان های داخلی و بین المللی تهیه شده است.

همچنین گزارش یاد شده با استفاده از روش رصد رسانه ای، تماس با احزاب و اعضای جنبش های مختلف و کسب اطلاعات مستقیم از آنها صورت گرفته است.
در این گزارش نمی توان اطلاعات دقیقی در مورد تعداد بازداشت های اداری با انگیزه سیاسی به دست آورد چرا که آمار کلی در این زمینه اعلام نشده است.

در نتیجه نظارت ها مشخص شد که در سال 2020-2021، 88 نفر با انگیزه های سیاسی دستگیر شده اند. 58 مورد از این دستگیری ها در سال 2020 و 30 مورد نیز در سال 2021 صورت گرفته است.

براساس این تحقیقات مشخص شد که فعالان به دلیل فعالیت های اجتماعی و سیاسی در معرض بازداشت اداری قرار گرفته اند.

این دستگیری‌های اداری عمدتاً با هدف محدود کردن آزادی بیان و تجمعات، جلوگیری از اشتراک‌گذاری نظرات مردم، به‌ ویژه انتقاد آنها از فعالیت‌های نهادهای دولتی در طول همه‌گیری کرونا انجام شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا