اخبارگرجستان

افتتاح مسجد «امام حسین(ع)» در گرجستان

مسجدامام حسین(ع) با حضور نماینده آیت‌العظمی سیستانی و معاون نخست وزیر گرجستان در شهر شیعه‌نشین «مارنولی» این کشور افتتاح شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری «شفقنا»، در راستای سفر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی، نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله العظمی سیستانی به گرجستان، مسجد امام حسین(ع) در شهر شیعه‌نشین مارنولی افتتاح شد.
در مراسم افتتاح این مسجد که توسط دفتر آیت‌الله العظمى سیستانی احداث‌شده، «زازا واشاک مازده»، معاون نخست‌وزیر و رئیس آژانس ادیان گرجستان، سفرای کشورهای ایران، آذربایجان، ترکیه، کاردار عراق، تعدادی از نمایندگان پارلمان گرجستان حضور داشتند.
در این مراسم باشکوه که با حضور پرشور شهروندان مارنولی همراه بود، معاون نخست‌وزیر گرجستان ضمن قدردانی از آیت‌الله العظمى سیستانی جهت بنای مسجد امام حسین(ع)، خواهان همکاری بیشتر جهت ارتقای فضای مسلمانان گرجستان شد.
طالبی‌فر، سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن تقدیر و تشکر از احداث مسجد امام حسین(ع) اذعان داشت: «حضور آقای شهرستانی در سفرهای گذشته نتایج قابل توجهی برای شیعیان داشته که در این سفر نیز اقدامات گذشته وی به نتایج قابل توجهی رسیده است».
حجت‌الاسلام شیخ محمدعلی موصلی، نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در روسیه نیز در سخنانی ضمن تقدیر از حمایت‌های دولت گرجستان از مسلمانان، از زندگی مسالمت‌آمیز مذاهب مختلف قدردانی کرد.
لازم به ذکر است، مسجد امام حسین(ع) در زمینی به مساحت ٣۵٠ متر در دو طبقه و در شهر شیعه‌نشین «مارنولی» گرجستان احداث گردیده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی، نماینده تام‌الاختیار آیت‌الله العظمی سیستانی در ایران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا