آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

افتتاح سرکنسولگری ایران در قاپان با حضور وزیر امور خارجه

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قاپان با حضور وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان رسما افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قاپان امروز جمعه ۲۹ مهر ماه توسط حسین امیرعبداللهیان و آرارات میرزویان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان رسما افتتاح شد.

هشتم مهر ماه سال جاری «مرتضی عابدین ورامین» اولین سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قاپان حکم انتصاب خود را به آرارات میرزویان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان تقدیم کرد.

حسین امیرعبداللهیان بعد از ظهر پنجشنبه و در پاسخ به دعوت همتای خود وارد ایروان شد و پس از ورود با همتای خود در محل وزارت خارجه دیدار و در نشست خبری مشترک حضور یافت و به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای ارمنستانی گشایش سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قاپان را با هدف تسهیل امور کنسولی دلیلی بر عمق همکاری‌های فیمابین خواند و ابراز امیدواری کرد گشایش این سرکنسولگری ارتقای همکاری‌های فیمابین را سرعت بخشد.

امیرعبداللهیان در بخش تبادلات تجاری، افزایش حجم مبادلات از ٧٠٠ میلیون دلار فعلی به سطح یک میلیارد دلار را با توجه به ظرفیت‌های موجود قابل حصول خواند و بر تلاش دو کشور خصوصا با بهره مندی از توان بخش‌های خصوصی برای عملیاتی کردن توافقات در موضوعات مختلف در حوزه‌های حمل و نقل، انرژی و کشاورزی و صدور خدمات فنی مهندسی تاکید کرد.

این نخستین سفر امیرعبداللهیان به ارمنستان پس از تصدی این سمت است. وی همچنین در این سفر با دیگر مقامات ارمنستان هم دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

در این سفر بیگلریان و شاوردیان نمایندگان ارامنه در مجلس شورای اسلامی ایران و عضو گروه دوستی ایران و ارمنستان، امیرعبداللهیان را همراهی می‌کنند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا