آذربایجاناخبار

اعمال محدودیت های جدیدبر علیه دانش آموزان محجبه در مدارس متوسطه سومقائیت

مدیر مدرسه به اجبار بر دانش آموزان تحمیل می کند که پس از ورود به مدرسه حجاب خود را بردارند.آنها هم نیز به ناچار حجاب خود را برداشته و به سر درس کلاس می روند که این موضوع باعث وضیعت نامید کننده ی را در این شهر بوجود آورده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های آذری ، تورکان اصلانلی و خواهرش فاطمه بدلیل داشتن حجاب اجازه ورود به کلاس را ندارند.

الشاد عیوض اف  مدیر مدرسه شماره 37 سومقائیت محدودیت های تازه ای برای  دانش آموزان محجبه  این مدرسه وضع کرده است. در این ارتباط  والدین تورکان و فاطمه در مصاحبه ای  با یکی از خبرگزاری ها توضیحاتی در این خصوص ارائه داده اند.

مدیر مدرسه اجبار می کند که دانش آموزان هنگام ورود به کلاس درس باید حجاب خود را بردارند.

آنها نیز مجبور هستند برای رفتن سرکلاس درس حجاب خود را بردارند.آنها از ایجاد این مشکل در مدارس در سال تحصیلی جدید خبر دادند.

در این ارتباط  و برای  برقرار  اطمینان از صحت و سقم این اخبار  و دیدار با  الشاد عیوض اف  به نشانی مدرسه ای  که وی مدیر آنجاست رفتیم.ولی بدلیل تعطیلات تابستانی نتوانستیم با وی دیدار کنیم.

در مدرسه یک خانمی  که نمی خواست نام خود را فاش نماید گفت: اگر جواب ما را بدهد ممکن است از کار خود برکنار شود.

وی در جواب شکایتی که  از مدیر مدرسه مطرح گردیده بود گفت: از ابتداء این ممنوعیت وجود نداشت  و به تازگی این محدودیت اعمال می شود. شخصی که در کنار وی ایستاده بود   نیز در تایید سخنان  وی ، ممنوعیت حجاب و و اعمال محدودیت بیشتر  با آن  را در مدرسه مورد تائید قرار داد. ما از آنها درخواست نمودیم که برای برقراری ارتباط با عیوض اف شماره وی را به ما بدهند. آنها نیز در جواب درخواست ما،  با حالتی که  از ترس و وحشتی که از رئیس خود داشتند ما را از مدرسه به بیرون راهنمایی کردند  در ادامه نیز یکی از کارکنان مدرسه در را بر روی ما بست.

لازم به ذکر است که الهام علیف در مصاحبه با  خبرنگاران خارجی گفته بود  که در کشور ممنوعیت حجاب وجود ندارد.

وزارت آموزش و پرورش نیز اعلام کرده  است که دانش آموزان برای آمدن به مدرسه باید از لباس فرم مخصوص خود استفاده نمایند. در مورد آموزش و پرورش  براساس قانون جمهوری آذربایجان دانش آموزان باید براساس آئین نامه  مدارس دولتی  این کشور لباسی فرمی که برای آنها در نظر گرفته می شود عمل نمایند که این آئین نامه ها در کشور از سوی مدارس به طور مستقل و جداگانه صورت می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا