اخبارروسیهگرجستان

اعلام آمادگی رئيس جمهور گرجستان برای برقراری روابط با روسیه

رئیس‌جمهور جدید گرجستان در سخنرانی خطاب به مردم کشورش در مراسم تحلیف خود اعلام آمادگی کرد که در عین حرکت به سمت همگرایی اروپایی، به روند سرو سامان دادن به روابط با روسیه نیز ادامه دهد.

به گزارش مركز فرهنگي قفقاز به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “گئورگی مارگویلاشویلی” رئیس‌جمهور جدید گرجستان در سخنرانی خود خطاب به مردم کشورش در مراسم تحلیف خود که ظهر امروز در تفلیس برگزار شد، اعلام آمادگی نمود که به روند سرو سامان دادن به روابط با روسیه ادامه دهد.

مارگویلاشویلی ضمن تاکید بر اصل تمامیت ارضی و استقلال گرجستان گفت: با وجود شرایط دشواری که  با توجه به این مسئله کشور با آن مواجه است، ما بار دیگر قصد خود برای تعمیق روابط با روسیه و بطور همزمان همگراییی به سمت ساختارهای اروپایی را اعلام می کنیم.

وی تاکید کرد که حل و فصل مشکلات با روسیه تنها بر اساس اصل اعتماد متقابل بین دو کشور امکان پذیر خواهد بود.

در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید گرجستان نماینده‌ای از طرف روسیه دعوت نشده بود، چرا که دو کشور بعد از درگیری نظامی ماه آگوست سال 2008 تاکنون دارای روابط دیپلماتیک با یکدیگر نیستند. البته “بیدزینا ایوانیشویلی” نخست وزیر گرجستان که حزبش بعنوان ائتلاف حاکم «رویای گرجستان» پیروز انتخابات پارلمانی سال 2012 شد، با آغاز به کار نماینده ویژه ای برای سرو سامان دادن به روابط با روسیه انتصاب کرد و نمایندگان دو کشور تاکنون چند دور مذاکره در این راستا انجام داده‌اند.

مارگویلاشویلی بعنوان نامزد ائتلاف حاکم در انتخابات ریاست‌جمهوری 27 اکتبر در گرجستان، 62.11 درصد آراء را بدست آورده و با قاطعیت به پیروزی رسید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا