آذربایجاناخبارروسیه

اعطای نشان عالی دولتی روسیه به رییس دفتر رییس جمهوری آذربایجان

رییس جمهوری روسیه ، به رییس دفتر رییس جمهوری آذربایجان نشان عالی دولتی روسیه اعطاء کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  پایگاه اینترنتی « باکو پست » ، نیکلای پاتروشوف، دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه در جریان « نهمین نشست بین المللی روسای سازمان های امنیتی » در سوچی، نشان «شرف » روسیه را به رامیز مهدی اف، رییس دفتر رییس جمهوری آذربایجان و رییس شورای امنیت ملی این کشور ( مرد قدرتمند هیات حاکمه جمهوری آذربایجان ) اعطاء کرد.
در همین حال، روزنامه « ینی مساوات » جمهوری آذربایجان در گزارشی تحلیلی درباره تحولات در مناسبات روسیه با کشور های منطقه قفقاز بر اثر رویدادهای اخیر ارمنستان ، نوشت : « ممکن (جمهوری) آذربایجان به همکار بی جایگزین روسیه در منطقه قفقاز جنوبی تبدیل شود.»
پایگاه اینترنتی « آخار » نیز در تحلیلی درباره سفر الهام علی اف به ترکیه و سپس انگلیس پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان ، به نقل از الخان علی عسگروف، کارشناس سیاسی نوشت : « سفر رییس جمهوری آذربایجان به انگلیس پس از سفر به ترکیه نشان می دهد که دولت های بزرگ جهان به ( جمهوری) آذربایجان توجه دارند. (جمهوری) آذربایجان از سال ۲۰۱۹ ، بر جنبش عدم تعهد ریاست خواهد کرد و از هم اکنون تمهیداتی را برای آن می بیند. این سفر الهام علی اف نیز گامی در این راستاست. »
همچنین پایگاه اینترنی « مدرن» به نقل از الخان شاهین اوغلو، رییس مرکز تحقیقاتی « اطلس» درباه هدف سفر علی اف به انگلیس و امضاء شدن قرارداد نفتی جدیدی میان «سوکار» ، شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان و شرکت نفتی « بریتیش پترولیوم» انگلیس در حضور الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان و ترزا می، نخست وزیر انگلیس نوشت : « رییس جمهوری آذربایجان بدون اتلاف وقت ، پس از آنکارا به لندن رفت. این سفر از آن رو برای رییس جمهوری آذربایجان لازم بود که هیچ کس در غرب ، تردیدی درباره انتخاب شدن وی به ریاست جمهوری نداشته باشد.»
الخان شاهین اوغلو افزود : « شاید هم «سرگئی ناریشکین» ، رییس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در سفر اخیرش به باکو ، از الهام علی اف دعوت کرده بود که نخستین سفر خارجی اش پس از انتخابات را بعد از ترکیه ، به روسیه انجام دهد. اما، الهام علی اف با سفر به لندن پس از آنکارا، نشان داد که به سیاست متوازن اولویت می دهد. (جمهوری ) آذربایجان باید به همکاری با اروپا اهمیت بدهد تا وابسته به روسیه نباشد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا