آذربایجاناخبار

واگذاری امور آموزشی و نظامی داعش به اعضای آذربایجانی این گروه تروریستی

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی دولت سوریه، شبکه های تلویزیونی و رسانه های دولتی این کشور اعترافات ۳ تروریست داعشی را که دیروز در شهر حماء به وسیله نیروهای امنیتی سوریه دستگیر شده بودند را پخش کرده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، دو تروریست به نام های «محمود ابراهیم حمد الشیخانی» و «عبدالرحمان محموت حمود» ضمن اقرار و اعترافات که عموما شبیه هم بوده اعلام می کنند که آموزش های مربوط به استفاده از سلاح و آموزش نظامی شامل تاکتیک، آموزش رزم در شهر را از اعضای مراکشی و آذربایجانی داعش فرا گرفته اند.
بنابه گفته «عبدالرحمان محموت حمود» ۳۰ ساله، اکثریت اعضای اصلی داعش از اتباع کشورهایی چون ترکیه، عربستان سعودی تونس و جمهوری آذربایجان می باشد. آن ها در اعترافات خود همچنین به آموزش هایی که در رابطه با نحوه استفاده از کمربند انفجاری و بمب های انتحاری می باشد نیز اشاره کرده و بر آمادگی خودشان جهت شرکت در هر نوع عملیاتی اعلام آمادگی کرده اند.
این اعضای دستگیر شده داعش که با هدف به شهادت رساندن مردم بی دفاع شهر حماء به این منطقه اعزام شده بودند به نیات پلید خودشان یعنی منفجر کردن ۳ بمب قوی در نقاط مختلف این شهر که به شکل کاملا برنامه ریزی شده ای جاگذاری شده بود، اعتراف کرده اند.
این در حالی است که تروریست ۱۵ ساله دیگری به نام «عمار عبدالغنی حامو» که به شهر حلب اعزام شده بود در اعترافات خود گفته است: بسیاری از اعضای داعش در حالی که از مذاهب مختلفی پیروی می کنند ناخواسته و ندانسته با گذشت زمان در اثر آموزش های عقیدتی داعش به یک تروریست حرفه ای و انسان کافر تبدیل می شوند.

منبع : فاکت خبر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا