آذربایجاناخبار

اعضای کنگره آمریکا هدایای گرانقیمت اهدا شده از سوی جمهوری آذربایجان را تحویل دادند

چند تن از اعضای کنگره  آمریکا که در سال 2013 میلادی با حمایت پنهان مالی دولت آذربایجان به باکو سفر کرده بودند، هدایای گرانقیمتی را که در این سفر دریافت کرده بودند به مقامات دولت آمریکا تحویل دادند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های آذری، این هدایا شامل گوشواره، شال های ابریشمی و فرش می باشند.به نوشته “هیل”، این اقدام قانونگذاران آمریکایی پس از آن انجام گرفت که براساس نتایج بررسی های گروه تحقیق مشخص گردید این سفر با قوانین آمریکا مطابقت نداشته است. براساس گزارش کمیته اخلاق کنگره آمریکا 9 عضو کنگره به همراه 32 همراه در این سفر حضور داشته و هر کدام از آن ها هدایایی به ارزش چندهزار دلار دریافت کرده اند. برخی ازاعضای کنگره پس از باکو راهی ترکیه شده و هدایایی را نیز در این کشور دریافت کرده اند.
گزارش این سفر در 8 ماه می سال 2015 به کمیته اخلاق کنگره ارائه شد. چندی پس از آن “واشنگتن پست” با دست یافتن به نسخه ای از این گزارش اقدام به انتشار جزئیات آن کرد.گروه تحقیق در گزارش خود اعلام کرده است که چند سازمان اجتماعی به ثبت رسیده در تگزاس به دروغ ادعا کرده اند که هزینه انجام این سفر را پرداخت کرده اند در حالیکه هزینه این سفر از سوی شرکت نفت دولتی جمهوری آذربایجان (سوکار) تامین شده و این شرکت مبلغ 750 هزار دلار به این سازمان های اجتماعی پول پرداخت کرده است.گروه تحقیق و کمیته اخلاق همچنین این ادعای اعضای کنگره و همراهان آن ها را که اطلاعی از حامی اصلی این سفر نداشته اند، رد کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا