آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهروسیهعمومیقره باغ

اعترافات الهام علی اف درباره “جمهوری دموکراتیک آذربایجان”

رئیس جمهور آذربایجان در سخنرانی خود در روستای به اصطلاح هوشمندسازی شده «آقالی»، موارد مهمی در خصوص جمهوری دموکراتیک جمهوری آذربایجان به زبان آورد!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، الهام علی اف، رییس حزب حاکم “آذربایجان نوین” و رییس جمهور آذربایجان در سخنرانی اخیر خود در روستای “آقالی” که براساس فناوری صهیونیستی ها به اصطلاح به “روستای هوشمند” تبدیل شده است، موارد قابل توجهی را در خصوص “جمهوری دموکراتیک آذربایجان” و سال های نخست جمهوری کنونی آذربایجان اذعان کرد که این موارد معمولا در جمهوری آذربایجان سانسور می شود، اما الهام علی اف به منظور تاکید بر اهمیت خود و پدرش در تاریخ این کشور این موارد را به زبان آورد:
– جمهوری دموکراتیک آذربایجان در نتیجه فروپاشی امپراطوری روس در 104 قبل تاسیس شد. ( برخلاف الهام علی اف، در تاریخ نگاری جمهوری آذربایجان ایجاد این حکومت را نتیجه مبارزات ملی و استقلال خواهی قلمداد می کنند.)
– درست است که ما همواره از موسسان جمهوری دموکراتیک آذربایجان با احترام یاد می کنیم، اما باید این را هم بدانیم که این استقلال دو سال بیشتر طول نکشید و این جمهوری سقوط کرد و نتوانست استقلال را حفظ کند.
– جمهوری دموکراتیک آذربایجان شهر قدیمی ما ایروان را به ارمنستان تحویل داد و این، جنایتی غیرقابل بخش است.
– در سال 1993 نیز ممکن بود با وضعیت مشابهی مواجه شویم. یعنی در عمل استقلالمان با خطر بزرگی مواجه بود و در حرف وجود داشت، اما در عمل وجود نداشت. زیرا، جمهوری آذربایجان نمی توانست سیاست مستقلی داشته باشد. ( این وضعیت هم اکنون نیز بر جمهوری آذربایجان حاکم است. اما، علی اف در این سخنرانی ادعا کرد : “جمهوری آذربایجان امروز به لحاظ سیاسی کاملا مستقل است!

ما از نظر اقتصادی مستقل هستیم. امروزه تعداد کشورهای مستقل از نظر اقتصادی چندان زیاد نیست. تاریخ اخیر این را نشان داده است. اما ما کاملا مستقل هستیم، به هیچ کس وابسته نیستیم، زندگی خودمان را می سازیم و نیازی به کمک و گرفتن اعتبار نداریم. برعکس، اکنون به برخی کشورها وام می دهیم.

علی اف با انکار ضربه های شدیدی که به هویت و اعتقادات و ارزش ها و سنن آذری ها در جمهوری آذربایجان وارد شده است، ادعا کرد که ما براساس ارزش ها و سنن کهن آذربایجان، دولت تشکیل داده ایم!

علی اف ادعا کرد: «جمهوری آذربایجان دیار ثبات و امنیت است و می توانم بگویم که جزیزه ثبات و امنیت است!

علی اف همچنین در تناقض گویی آشکار و با انکار عوامل خارجی دخیل در جنگ دوم قره باغ، ادعا کرد که اگر ما استقلال واقعی نداشتیم، نمی توانستیم به اشغال اراضی مان توسط ارامنه پایان دهیم، زیرا تمامی عوامل این اشغال خارجی بوده است!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا