اخبارعمومیگرجستان

نماینده دبیرکل ناتو در قفقاز:ناتو به حمایت خود از گرجستان ادامه می دهد

نماینده ویژه دبیرکل ناتو در قفقاز و آسیای مرکزی، با بیان اینکه اصلاحات بنیادی وزارت دفاع گرجستان بسیار موفق بوده است، گفت: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی -ناتو – به حمایت خود از گرجستان ادامه می دهد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آپا،«جمیز آپاتوری» روز پنجشنبه در دیدار با«لووان ایزورییا»وزیر دفاع گرجستان در تفلیس افزود: ناتو از هیچ تلاشی برای حمایت از روند اصلاحات در گرجستان دریغ نخواهد کرد .
وی افزود: راه های مختلف همکاری میان ناتو و گرجستان وجود دارد، ما منتظر ملاقات وزیران کشورهای عضو ناتو و نشست سال آینده ناتو هستیم و تمام اینها به پیوستن گرجستان به ناتو کمک خواهد کرد.
وزیر دفاع گرجستان نیز در این دیدار از نماینده ویژه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی -ناتو- برای حمایت از گرجستان در پیوستن به ناتو تشکر کرد و گفت : گرجستان تلاش های خود را برای تضمین امنیت به عنوان یک شریک استراتژیک انجام می دهد.
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو یک سازمان بین المللی متشکل از ۲۸ کشور است . از این ۲۸ کشور ، دو کشور در آمریکای شمالی (کانادا و ایالات متحده آمریکا) و ۲۵ کشور در اروپا واقع شده‌اند. این در حالی است که ترکیه در اوراسیا قرار دارد.
بر اساس ماده پنج پیمان آتلانتیک شمالی ، اگر یک حمله مسلحانه علیه یکی از کشورهای عضو رخ دهد، باید آن را یک حمله علیه همه کشورهای عضو در نظر گرفت، و سایر اعضا در صورت لزوم باید عضو مورد حمله را با نیروهای مسلح کمک کنند.
گرجستان هم اکنون عضو ناظر ناتو است و بزودی عضو دایمی ناتو خواهد شد، تمامی تجهیزات نظامی و سلاح‌های گرجستان در راستای پیوستن به ناتو توسط این نهاد بروز شده‌اند هم چنین گرجستان سالانه رزمایش‌های زیادی را با ناتو و کشورهای عضوش برگزار می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا