آذربایجاناخبارعمومی

اعتراض مقامات جمهوری آذربایجان به قطعنامه مجمع پارلمانی شورای اروپا علیه این کشور

دستیار رئیس جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه نسبت به دو قطعنامه صادره از سوی مجمع پارلمانی شورای اروپا ، اعتراض کرد و گفت: صدور چنین اسناد مغرضانه ای ایجاب می کند تا جمهوری آذربایجان در روابطش با شورای اروپا تجدید نظر کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آپا،مجمع پارلمانی شورای اروپا در جلسه روزگذشته ( چهارشنبه ) دو گزارش با عناوین«فعالیت نهادهای دمکراتیک در جمهوری آذربایجان»و«ریاست دوره ای جمهوری آذربایجان در شورای اروپا و گام هایی که باید در راستای رعایت حقوق بشر برداشته شود»که از سوی گزارشگران این مجمع تهیه شده است را بررسی و قطعنامه ای در این ارتباط صادر کرد.
گزارشگران مجمع پارلمانی شورای اروپا مدعی، عدم تعادل میان قوای سه گانه از جمله قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه در جمهوری آذربایجان شدند ؛ همچنین در این گزارش ادعای مربوط به بازداشت های مرتب رهبران تشکل های غیر دولتی ، مدافعان حقوق بشر ، فعالان سیاسی ، روزنامه نگاران و محدودیت در برگزاری تظاهرات در جمهوری آذربایجان مطرح شده است.
علی حسن اف دستیار رئیس جمهوری آذربایجان در مورد این قطعنامه به خبرنگاران گفت: جمهوری آذربایجان پس از عضویت در شورای اروپا با فشارهای مرتب گروههای لابی مختلف از جمله هواداران ارمنستان در این شورا روبرو شده است.
وی افزود:این فشار ها بخصوص در دوره ریاست فعلی «تربیورن یاگلاند» در شورای اروپا افزایش یافته است.
دستیار رییس جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرد، تلاش برای اعمال فشار علیه جمهوری آذربایجان از طریق این قطعنامه های بی اساس امکان پذیر نخواهد بود و صدور این چنین اسناد مغرضانه ایجاب می کند تا جمهوری آذربایجان روابط خود با شورای اروپا را تجدید نظر قرار دهد.
اعضای هیات جمهوری آذربایجان در مجمع پارلمانی شورای اروپا نیز به مطالب مطرح شده در این گزارش ها و قطعنامه های صادره بر اساس آن اعتراض کردند.
مجمع پارلمانی شورای اروپا روز چهارشنبه با حضور نمایندگان منتخب پارلمان های کشورهای عضو این شورا برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا