اخباراردبیلایرانقره باغ

آیت الله عاملی: تبعیض در حذف گمرکات قابل قبول نیست/ تصمیم‌گیران به دولت خیانت کرده‌اند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تبعیض در حذف گمرکات بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه قابل قبول نیست و اگر بنا به حذف باشد، چرا گمرک خدا‌آفرین در مقابل اراضی اشغالی قره باغ حذف نشده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه از نمایندگان و مسئولین استانی و تمام کسانی که در تصویب یک فوریتی منطقه آزاد استان اردبیل تلاش کردند، تشکر کرد.
حضرت آیت الله عاملی با اشاره به کثرت مخالفین، ورود رسانه های خاص و کثیرالانتشار به مخالفت با مناطق آزاد و دخالت اغراض سیاسی در این مسأله، لزوم تلاش مضاعف برای تصویب اصل موضوع را لازم دانست.
وی با بیان این مطلب که بعضی از کارشناسان اعلام می کنند که توسعه مناطق آزاد با سیاست اقتصاد مقاومتی در تنافی است، تصریح کرد: تمامی ایراداتی که به مناطق آزاد گرفته می شود مربوط به اجراء و مدیریت است و اصل آن نه تنها تنافی با ایده اقتصاد مقاومتی ندارد بلکه از بهترین ارکان آن به شمار می رود.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: در خصوص گمرک اصلاندوز اقدامات خوبی صورت گرفته و وزیر محترم کشور قول مساعد داده اند تا این گمرک به حالت اولیه برگردد.
وی با اشاره به ماده 6 قانون پنجم توسعه که می گوید باید 30 درصد گمرکات کشور تعطیل شود، گفت: اگر بنابر حذف گمرک های راکد است پس گمرک خداآفرین که در مقابل اراضی اشغالی قرار گرفته و رکود ان بسیار شدیدتر از گمرک اصلاندوز است، پس چرا مصوبه این گمرک باطل نمی شود؟
وی ادامه داد: بی تردید دولت در این خصوص بی دقت کرده و اطرافیان تصمیم گیر به دولت خیانت کرده اند و این خیانت باید جبران شود.
خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها از دست اندرکاران خرید گندم تشکر کرد و گفت: تا حال 390 هزار تن گندم خریداری شده و 180 میلیارد تومان پرداخت گردیده ولی در بعضی از مناطق مثل منطقه هیر مشکل جدی وجود دارد و محصولات در برابر باد و باران، پرندگان و در خرمن ها رها شده است. وقتی مرکز خرید باز نمی شود، دلالان بهترین فرصت را پیدا می کنند.
وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در خرید جو نیز گفت: تعلل در خرید جو ظلم فاحش به تلاش استان و ثروت کشور است.
حضرت آیت الله عاملی در خاتمه برای موفقیت جوانان استان که در حال پرکردن اوراق کنکور هستند دعا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا