آذربایجاناخبارعمومی

اعتراض باکو به موضع گیری رئیس پارلمان سوئیس درباره مناقشه قره باغ

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به بیانیه رئیس پارلمان سوئیس درباره مناقشه قره باغ، گفت: این بیانیه مغایر با سیاست بی طرفی سوئیس است و به روند مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ لطمه وارد می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آذرتاج ، حکمت حاجی اف افزود:بیانیه دومینیک دی بومان در سفر به ایروان پایتخت ارمنستان را می توان به مثابه حمایت از جدایی طلبی و نژادپرستی تلقی کرد.
وی همچنین خاطر نشان کرد ، بومان در سال ۲۰۱۲ میلادی با نقض قوانین جمهوری آذربایجان و حق حاکمیت آن سفر غیر قانونی به سرزمین های جمهوری آذربایجان تحت اشغال ارمنستان در قره باغ داشته است.
حکمت حاجی اف افزود: بومان با این سفر و بیانیه خود اقدامات پاکسازی قومی انجام گرفته از سوی نیروهای نظامی ارمنستان علیه بیش از یک میلیون آذربایجانی در منطقه قره باغ و اشغال بخشی از سرزمین های جمهوری آذربایجان را توجیه می کند.
دومینیک دی بومان، روز گذشته در سفر به ارمنستان و سخنرانی در پارلمان این کشور گفت که راه حل مناقشه قره باغ ر ا در کنوانسیسون های سازمان ملل متحد و اصل حق ملت ها برای تعیین سرنوشت خود می بیند.
وی افزود: مردم قره باغ کوهستانی مانند اقوام دیکر از حق تعیین سرنوشت خود برخوردار هستند.
این در حالی است که جمهوری آذربایجان خواستار حل مناقشه قره باغ بر مبنای اصل تامین تمامیت ارضی کشورها است.
مسئولان جمهوری آذربایجان بیان کرده اند ، ارامنه تا به حال یک بار از اصل حق ملت ها برای تعیین سرنوشت خود استفاده و دولت ارمنستان را تاسیس کردند و باکو هرگز به ایجاد دومین دولت ارمنی در خاک جمهوری آذربایجان اجازه نخواهند داد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا