آذربایجاناخبارروسیه

استقرار موشک های آمریکا در قفقاز جنوبی

روسیه باکو را با موشک های آمریکائی مورد هدف قرار می دهد…
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، روزنامه «ینی مساوات»  طی خبری نوشت:  بر اساس گزارش های رسیده، اخیرا خبرهائی مبنی بر تصمیم دولت آمریکا برای استقرار موشکهای هسته ائی خود در منطقه قفقاز جنوبی منتشر شده است. حتی در روزنامه «ورسیا» چاپ روسیه در همین خصوص مقاله ائی نیز منتشر شده است. در این روزنامه آمده است: «ممکن است که بزودی شاهد استقرار موشکهائی با کلاهک هسته ائی آمریکا در کشورهای گرجستان، آذربایجان و ارمنستان بوده باشیم… دولت مسکو باید از هم اکنون به این اقدام آمریکا پاسخ متقابل بدهد…»
الچین میرزا بیلی کارشناس مسایل سیاسی در این خصوص می گوید: «در روسیه در آن دسته از رسانه های عمومی که توسط کاخ کرملین اداره می شوند، از اینگونه مقالات و احتمالات خیلی زیاد یافت می شود. همه اینها نشانگر آن است که تحریمهای غرب بر ضد روسیه دارای نتایج جدی و تاثیر زیاد روانی بر این کشور بوده است. در مقاله مزبور نام کشورهای آذربایجان، اکراین، گرجستان و مولداوی ذکر می شود. به احتمال زیاد، ذکر نام این کشورها به خاطر این است که روسیه از اتحاد و همکاری مجدد همین چهار کشور نگران شده است…
هدف از انتشار این مقاله و امثال آن این است که مقامات روسیه در صدد زیر فشار قرار دادن افکار عمومی جامعه خود و جستجوی یک دشمن خیالی در خارج از کشور می باشند. آنها بدین وسیله قصد سر دادن شعار «همه جهان بر ضد روسیه است!» و به دنبال آن، سرپوش گذاشتن به مشکلات اقتصادی و اجتماعی و معیشتی خود هستند.
ما اخیرا شاهد برگزاری رزمایش «ناتو» در گرجستان و نیز برخی تحرکات دولت مالدوی بر ضد روسیه بودیم. به احتمال زیاد، این مقاله نیز به همین خاطر منتشر شده است. هیچ نیازی به جستجوی دلیل در خصوص ادعای مطرح شده در مقاله مزبور نیست. چون این نوع نوشته ها واقعیت و ماهیت خود را از دست داده است. به نظر می رسد که مقامات روسیه از فعالیت و همکاری مجدد «GUAM» که یک سازمان همکاری در زمینه توسعه دموکراسی و اقتصادی بوده و کشورهای گرجستان، اکراین، آذربایجان و مالدوی را شامل می شود، نگران هستند. فلذا دست به انتشار این مقاله زده اند…».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا