آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

استیصال باکو در مقابل اقدامات جدایی طلبان قره باغ 

اقدام اخیر نظامیان منطقه جدایی طلب قره باغ در متوقف کردن و بازگرداندن کاروان خودروهای متعلق به جمهوری آذربایجان از جاده آق دره – کلبجر، موجب نگرانی و استیصال باکو شده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سایت ینی مساوات که به عنوان ارگان غیررسمی ریاست جمهوری آذربایجان فعالیت می کند، نوشت: «اگر ارامنه پس از جنگ دوم قره باغ، تا حدی شکوفا و هار شده اند که کاروان خودروهای ما را متوقف کنند و بازگردانند، چرا “مشت آهنین” مجددا علیه ارامنه به کار نمی افتد؟»

جیحون محمد اف، نماینده حزب حاکم «یاپ» در مجلس جمهوری آذربایجان در این باره گفت: « جمهوری آذربایجان تلاش دارد که با پیگیری مناسبات و مذاکرات با ارمنستان، به تحقق صلح در منطقه دست یابد. جمهوری آذربایجان در جنگ میهنی ( جنگ 2020 قره باغ) این امکان را داشت که تمامی اراضی خود را از طریق جنگ آزاد کند. ما حتی به خان کندی رسیدیم و می توانستیم آنجا را هم آزاد کنیم. ارمنستان به روسیه التماس کرد و با میانجیگری کرملین، توافق 10 نوامبر 2020 قبل از توافق صلح نهایی امضاء شد. در آن توافق ارمنستان تعهداتی را پذیرفته است که یکی از این تعهدات نیز خلع سلاح نیروهای مسلح غیرقانونی و باز شدن راه های ارتباطی و عادی سازی مناسبات است. اما، متاسفانه در روزهای اخیر ما شاهد خرابکاری های ارامنه هستیم. چند بار آتش بس در کلبجر و گورانبوی نقض شده است. همچنین شاهد متوقف شدن کاروان خودروهایمان در آق دره بودیم. این نشان دهنده آن است که ارمنستان به هیچ توافق احترام نمی گذارد و برای دستیابی به صلح در منطقه تلاش نمی کند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا