آذربایجاناخباراردبیلایرانترکیهعمومی

استقرار سرکنسولگری جمهوری آذربایجان و ترکیه در استان اردبیل پیگیری می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: استقرار سرکنسولگری کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان در استان اردبیل از مهمترین عوامل تاثیرگذار در توسعه و افزایش صادرات استان بوده که این مهم با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، بهمن حسین‌زاده بعد از ظهر امروز در بازدید از نمایندگی وزارت امور خارجه در اردبیل اظهار داشت: توسعه تجارت خارجی یکی از مهمترین اولویت‌ها در راستای رونق استان اردبیل به شمار می‌رود که برای دستیابی به این مهم تلاش همه‌جانبه‌ای انجام می‌شود تا بتوانیم زمینه پیشرفت هر چه بیشتر در منطقه را فراهم آوریم.

وی  استقرار سرکنسولگری کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان در استان اردبیل را از مهمترین عوامل تاثیرگذار در توسعه و افزایش صادرات دانست و بیان کرد: در کنار اکه این امر می‌تواند زمینه‌ساز افزایش صادرات محصولات تولیدی استان شود، زمینه برای تسهیل و تسریع در جذب سرمایه‌گذاران خارجی را نیز فراهم می‌آورد.

حسین‌زاده از استقبال خوب و مطلوب آذری‌ها از استقرار سرکنسولگری کشور آذربایجان در استان اردبیل خبر داد و افزود: با توجه به این امر و تاثیر آن در رونق و توسعه منطقه راه‌‌اندازی سرکنسولگری این کشور در استان به همراه سرکنسولگری ترکیه با جدیت پیگیری می‌شود که امیدواریم این پیگیری‌ها منجر به دستیابی به اهداف مورد نظر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل توسعه تجارت خارجی را زمینه‌ساز رونق تولید و افزایش فرصت‌های شغلی دانست و تصریح کرد: برای افزایش حجم صادرات از استان از ابتدای سال تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و شاهد افزایش در حجم مبادلات خارجی بودیم که هدفگذاری شده با تداوم این تلاش‌های افزایش هر چه بیشتر صادرات محصولات تولیدی بومی استان را شاهد باشیم.

وی بااعلام حمایت از حضور فعالان و سرمایه‌گذاران خارجی در استان گفت: برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای در استان ما نیازمند فعالیت سرمایه‌گذاران در منطقه هستیم که در همین راستا برای سهولت در امر سرمایه‌گذاری که مورد تاکید اساسی در استان بوده انتظار می‌رود مسئولان دستگاه‌های اجرایی تلاش و اهتمام همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

منبع:تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا