آذربایجاناخبارایرانعمومی

استقبال کارشناس اقتصادی جمهوری آذربایجان از طرح ایران برای اجاره اراضی کشاورزی این کشور

یک کارشناس اقتصادی در جمهوری آذربایجان گفت طرح ایران برای اجاره اراضی کشاورزی در جمهوری آذربایجان برای تولید محصولات کشاورزی ، برای این کشور خیلی مفید خواهد بود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «آخار» ، رشاد حسن اف، کارشناس اقتصادی در تحلیل پیشنهاد مطرح شده در جریان سفر مسعود کرباسیان ، وزیر اقتصاد و دارایی ایران به باکو درباره اجاره اراضی کشاورزی جمهوری آذربایجان برای تولید محصولات کشاورزی ایران گفت : « این ، تجربه خوبی برای جمهوری آذربایجان است. در گفتگوهایمان با کارفرمایان فعال در شهرستان ها نیز مشخص شد که پیش از این نیز ، چنین تجربه ای وجود داشته است و ایرانی ها بطور انفرادی در برخی مناطق اراضی کشاورزی را اجاره کرده ، به کشاورزی مشغول شده اند.»
رشاد حسن اف افزود:«ایرانی ها در مقایسه با کارفرمایان محلی ، در اکثر موارد سه برابر یا چهار برابر محصول بیشتری تولید کرده اند. زیرا، ایرانی ها امکان سرمایه گذاری بیشتری در این بخش دارند. آنها از طریق سرمایه گذاری و بهره گیری از فناوری های نو و سایر شیوه ها، محصول بیشتری تولید می کنند. »
رشاد حسن اف گفت:« جریان یافتن سرمایه های ایرانی به بخش کشاورزی در جمهوری آذربایجان ، علاوه بر توسعه مداوم در بخش کشاورزی ، برای انتقال تجارب و بهره گیری کارفرمایان محلی از این اطلاعات و امکانات، شرایط فراهم خواهد کرد.»
مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی ایران در سفر به باکو با پیشنهاد اجاره اراضی کشاورزی جمهوری آذربایجان برای تولید محصولات کشاورزی ایران، بر تمایل تهران به همکاری با باکو در زمینه کشاورزی تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا