آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

استقبال فرانسه از توافق جدید ایروان و باکو

وزارت خارجه فرانسه از اقدام جدید باکو و ایروان در زمینه توافقنامه صلح و آزادی زندانیان استقبال کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت خارجه فرانسه روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از اقدام مثبت ارمنستان و جمهوری آذربایجان و حسن نیت هر دو کشور به ویژه در مورد تبادل زندانیان استقبال می‌کند.

وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد: «امیدواریم این بیانیه‌ها اولین گام در جهت حل و فصل وضعیت زندانیان، بازداشت شدگان و ناپدیدشدگان باشد.»

ایروان و باکو پنج شنبه شب پس از چند دور مذاکره میان مقامات ارشد دفتر نخست وزیری ارمنستان و ریاست جمهوری آذربایجان با انتشار یک بیانیه مشترک تاکید کردند که شاهد فرصت تاریخی برای دستیابی به صلح هستند.

باکو و ایروان در این بیانیه ابراز امیدواری کردند که تا پایان سال ۲۰۲۳ یک معاهده صلح امضا کنند.

این کشورها در بیانیه خود تاکید کردند که برای امضای یک معاهده جامع صلح، براساس احترام متقابل به تمامیت ارضی یکدیگر، تلاش خواهند کرد

فرانسه اعلام کرد که از سرگیری سریع مذاکرات درباره توافقنامه صلح بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان با حمایت اتحادیه اروپا و آمریکا حمایت می‌کند.

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه خود افزود: «همانطور که وزیر امور خارجه فرانسه بارها گفته است، صلح پایدار بدون احترام به قوانین بین‌المللی و حاکمیت، تمامیت ارضی و تجاوز ناپذیری به مرزهای دو کشور وجود ندارد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا