اخبارروسیه

مرکل روسیه را تهدید به تشدید تحریم‌ها کرد

صدر اعظم آلمان در دیدار با نخست وزیر لهستان که به برلین سفر کرده است به دلیل تشدید بحران اوکراین تاکید کرد که ما در نشست بعدی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا درباره تشدید تحریم‌ها علیه مسکو فکر خواهیم کرد.

مرکز فرهنگی قفقاز/ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “نویه زوریخه سایتونگ”، “آنگلا مرکل” صدر اعظم آلمان در دیداری با “دونالد توسک” نخست زیر لهستان که به برلین سفر کرده است روسیه را تهدید به تشدید تحریم ها کرد.

مرکل به دلیل تحولات اخیر در شرق اوکراین تاکید کرد که ما در دیدار بعدی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا درباره تشدید تحریم‌ها علیه روسیه فکر خواهیم کرد.

به اعتقاد صدر اعظم آلمان کی یف اقداماتی را در راستای اجرایی کردن توافق ژنو برای حل بحران اوکراین در پیش گرفته است، اما روسیه بر خلاف آن در این راستا مسئولیتی را بر عهده نگرفته است.

نخست وزیر لهستان نیز در دیدار با صدر اعظم آلمان خواستارهمبستگی اروپایی و دفاع قاطعانه از ارزش‌های این اتحادیه شده و تاکید کرد که تجارت‌های معمول با توجه به اقدامات روسیه دیگر هیچ گزینه ای نیست وما به سیاست جدید در برابر شرق نیاز داریم.

توسک در برلین یکبار دیگر خواستار ایجاد یک اتحادیه انرژِی اروپایی بر اساس نمونه اتحادیه بانکی در اروپا شد.

مرکل کاملا محتاطانه روی پیشنهادات “دونالد توسک” واکنش نشان داده و در عین حال از طرح اتحادیه انرژی اروپایی حمایت کرد و تصریح کرد که یک بازار انرژی مشترک در اروپا ضروری است و بخش های دولتی و خصوصی تامین انرژی بهتر است که با هم مشترک شوند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا