آذربایجاناخبارایرانعمومی

استقبال اساتید جمهوری آذربایجان از برگزاری کنگره بین المللی نظامی گنجوی در تبریز

 اساتید جمهوری آذربایجان از برگزاری کنگره بین المللی نظامی گنجوی در تبریز استقبال نمودند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز کنگره بین المللی نظامی گنجوی با  شرکت  ده ها نفر از ادبا و اساتید ادبیات فارسی و نظامی شناسان برجسته ایرانی و حضور اساتید و میهمانانی از کشورهای  ترکیه ، جمهوری آذربایجان و گرجستان در روز های یکشنبه و دوشنبه ۲۰ و ۲۱ اسفند ماه در شهر تبریز برگزار می شود.

بر اساس گزارش دریافتی از دبیرخانه کنگره، روز یکشنبه برگزاری نشست تخصصی با حضور استاتید داخلی و خارجی در محل دانشگاه چرخ نیلوفری آذربایجان از ساعت ۱۴ الی ۱۶ برنامه ریزی شده است. پس از برگزاری این نشست تخصصی شب شعری هم در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش  از ساعت ۱۶ با حضور شعرا و ادبا برگزار می شود.

گفتنی است کنگره بین المللی نظامی گنجوی در داخل ایران  و کشورهای خارجی با استقبال زیادی روبه رو شده است. بر اساس اطاعات دریافتی پس از ایران بیشترین استقبال از کشور جمهوری آذربایجان بوده است. گفته می شود حداقل ۱۵ مقاله برجسته از سوی اساتید ادبیات فارسی و نظامی شناسان این کشور به دبیرخانه کنگره ارسال و مورد داوری قرار گرفته و برای ۶ نفر از اساتید اهل جمهوری آذربایجان دعوتنامه صادر گردیده است.

به گفته دکتر اورنگی دبیر کنگره به دلیل تعداد زیاد مقالات دریافتی، کتاب مجموعه مقالات در دو جلد منتشر شده و در روز برگزاری کنگره در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا