آذربایجاناخبارایرانگرجستان

استقبال از زائران جمهوری آذربایجان و گرجستان در آستارا

مدیر کانون فرهنگی‌ـ‌تبلیغی اربعین آستارا از استقرار چهار موکب برای استقبال از زائران خارجی عتبات عالیات در این شهرستان خبر داد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، فرید اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  در آستارا اظهار کرد: از آغاز ماه محرم سال جاری بالغ بر 6 هزار و 200 نفر زائر خارجی از کشورهای جمهوری آذربایجان و گرجستان در قالب 119 اتوبوس و 9 دستگاه ون از مسیر آستارا برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) به کربلای معلی رفتند.

وی با بیان اینکه این تعداد زائر از امروز از کربلای معلی در حال بازگشت هستند، افزود: به منظور خدمت رسانی به زائران خارجی عتبات عالیات که در حال بازگشت از کربلای معلی هستند چهار موکب با امکانات تبلیغی، بهداشتی، درمانی و رفاهی در شهرستان مستقر شده است.

مدیر کانون فرهنگی‌ ـ تبلیغی اربعین آستارا با اشاره به اینکه بنرهای خوش آمدگویی در مسیر ورود زائران به شهرستان نصب شده است، اضافه کرد: در موکب امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) از زائرانی که در حال بازگشت از عتبات عالیات هستند با یک جلد کلام‌الله مجید و تفسیر قرآن کریم استقبال می شود.

اکبری به تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی متشکل از مهر و تسبیح در بین زوار خارجی عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: این بسته‌های فرهنگی در موکب محوطه پایانه مسافری به هنگام خروج زائران خارجی از کشور در بین آنها توزیع می‌شود.

وی به تعداد زائران بومی حاضر در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی(ع) در کربلای معلی اشاره کرد و یادآور شد: امسال حدود 150 نفر از زائران اربعین حسینی(ع) از شهرستان آستارا در قالب سه دستگاه اتوبوس به کربلای معلی اعزام شده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا